1 207 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Elskåp
Vi har blivit uppmanade av vattenfall att byta ut propp/elskåpet så dom kan sätta in en ny avläsare. Skåpet är uppsatt av vattenfall med tre fastigheters mätare på en stolpe. Elbolagen jag varit i kontakt med vidhåller att vattenfall skall stå för kostnaden av nytt skåp då dom gjort en sådan installation av tre fastigheter i et skåp, vattenfall påstår att vi skall bekosta det. Då vad gäller.
Med vänlig hälsning,
Dan
Med vänlig hälsning,
Dan
Det normala är att kunden bekostar mätarskåp, mätarskåpen är normalt kundens anläggning. Det enda som nätägaren normalt har i skåpet är sin mätare och kabeln in (servis). Så jag tror nog att Vattenfall har rätt i det här fallet. Är ni flera som delar på samma skåp så bör ni väl även dela på kostnaden.
Ps
Finns det över huvud taget skåp för mer än två mätare om det inte är ett markskåp??
Ps
Finns det över huvud taget skåp för mer än två mätare om det inte är ett markskåp??
Redigerat:
Klicka här för att svara
