Jag har Plejd i huset och har haft elektriker som gjort det. Skulle vilja koppla in en CTR-01 eller DIM-01 själv. Borde inte vara så svårt men hittar inget enkelt kopplingsschema (Plejd och Scheider brytare med fjäder). Är det någon som har något enkelt?

Frida-David Frida-David skrev:
Jag har Plejd i huset och har haft elektriker som gjort det. Skulle vilja koppla in en CTR-01 eller DIM-01 själv. Borde inte vara så svårt men hittar inget enkelt kopplingsschema (Plejd och Scheider brytare med fjäder). Är det någon som har något enkelt?
Kommer med ett kopplingsschema med produkten.
https://brand.plejd.com/downloads/manual/DIM-01/plejd_manual_DIM-01_SV.pdf

Du vet säkert om det redan, och den här diskussionen brukar alltid bli långdragen här på forumet men utifall: Enligt reglerna får du inte göra det själv.
I all välmening. :)

• Haha
Nissens
  • Laddar…
Frida-David Frida-David skrev:

"Borde inte vara så svårt" - kan snabbt leda till döden när det gäller el om du inte har koll på allt och vet vad du gör till 100%. All välmening:D

• Haha
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Detta är ganska enkelt, produkterna kommer med kopplingsschema.

Vill du ha bästa hjälp får du lägga upp lite bilder på sladdarna och kanske även ålder på huset eftersom färgerna på kablarna har ändrats med åren.

• Gilla
M_Lind och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.