Designerparet Carl och Louise köper ett gammalt gårdshus mitt i Köpenhamn trots att där finns mögel och kassan är skral. De aldrig har renoverat tidigare, men ger sig på att göra allt själva. Här finns läget och en chans att utforma allt själva.

Du kan läsa artikeln här: Gulligt gårdshus med mögel och total budget 216 000 – Husdrömmar

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Microkatten
Satte hjärtat i halsgropen när de försökte slänga puts på väggen (dvs golvet...) och inte minst när golvslipen löpte amok. Ett tips: det lönar sig att läsa bruksanvisning innan man sätter på maskin! 😉

Annars skönt hus, skönt läge, skönt resultat - utan drama! Köpenhamn är en cool och avslappnad stad, liksom Christianias återbruksbutik!

• Gilla
Piga och 1 till
  • Laddar…
janwide
Skönt med människor som bara kör på. Slutresultatet kändes väldigt bra. Trevligt avsnitt och trevligt par.

• Gilla
LinneaBee och 14 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Satte hjärtat i halsgropen när de försökte slänga puts på väggen (dvs golvet...) och inte minst när golvslipen löpte amok. Ett tips: det lönar sig att läsa bruksanvisning innan man sätter på maskin! 😉

Annars skönt hus, skönt läge, skönt resultat - utan drama! Köpenhamn är en cool och avslappnad stad, liksom Christianias återbruksbutik!
Med strumpor dessutom!

• Gilla
LinneaBee
  • Laddar…
Han var från Malmö, det måste väl ändå vara Ulla-Bellas son? Eller kan det vara barnbarn?

Golvet blev ju riktigt fint till slut! Jag hela köket blev riktigt lyckat.
Satt som på nålar bara när de började med vissa moment. Men enträgen vinner! Bra jobbat!

Den rostfria köksbänken är normalt sett dyr som kvicksilver. Köpte dom den begagnad eller går dom att få tag på till ett vettigt pris?

Bästa avsnittet

• Gilla
Piga
  • Laddar…
PeterFalun
sympatiskt avsnitt

• Gilla
MaKrBr och 2 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Designerparet Carl och Louise köper ett gammalt gårdshus mitt i Köpenhamn trots att där finns mögel och kassan är skral. De aldrig har renoverat tidigare, men ger sig på att göra allt själva. Här finns läget och en chans att utforma allt själva.

Du kan läsa artikeln här: Gulligt gårdshus med mögel och total budget 216 000 – Husdrömmar
La de nån ventilation i badrummet? En pax-fläkt skulle ju varit nåt om det var mögelproblem.

Annars väldigt skönt par och fint litet hus.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
craftsboy craftsboy skrev:
Den rostfria köksbänken är normalt sett dyr som kvicksilver. Köpte dom den begagnad eller går dom att få tag på till ett vettigt pris?
Dom hade ju ett kök som dom i princip bar upp som jag fattade det.

• Gilla
craftsboy
  • Laddar…
Jättetrevligt avsnitt.
Charmigt ungt par med driv och väldigt gulligt gårdshus

• Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
Jättefint slutresultat!
Jag gillade verkligen färgen i trappan. Om Carl eller Louise läser här får ni gärna dela med er av färgkoden?

• Gilla
Piga och 2 till
  • Laddar…
craftsboy craftsboy skrev:
Är det verkligen en rostfri diskbänk, jag tycker inte det ser ut så på bilden. Men svårt att se, har inte sett programmet.

Däremot ser tjockleken på kanten ut att var mindre än vad som är standard.

Härligt avsnitt, fick mig att önska jag vore 20 igen...

• Gilla
TCG och 6 till
  • Laddar…
Bra resultat.

Till skillnad från många andra renoveringar känns omfattning väl avvägd och byggnaden i sig är så pass romantisk att den är värd det.

Också väl avvägt att budgeten inte drar iväg. Att slänga pengar på saker tills det blir bra är inte så intressant lärdom.

Lönnfacken i trappan var snyggt utförda.

Känns ju som att matsalsbordet borde ha plats för gäster. De behöver något slags permanent möblemang för att palla hålla i fester.

• Gilla
LinneaBee och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.