6 428 läst ·
22 svar
6k läst
22 svar
Kunder väljer bort Hemnet efter prishöjningar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
Som köpare är Booli bra, för där finns flest objekt till salu. Som säljare är Hemnet bra, för där finns flest spekulanter.
Jag skippade Hemnet när jag sålde hus förra året, fick in tillräckligt med spekulanter (räcker faktiskt med två väldigt angelägna) via mäklarens egna kanaler. När vi letade hus började vi nog på hemnet men Booli hade faktiskt bättre sökfunktion. Förhoppningsvis behöver jag inte förhålla mig till någon av dem igen på många långa år.
TSLA var aldrig nere under 200 ens när turbulense var som störst, nu är den uppe i $300 igen. Det är bra märkligt. (Och då har jag en elonbil själv)S Sweetme skrev:
Men vissa aktier verkar inte punkteras även om det vore rimligt.
Vet du något om aktier ?J jliljeha skrev:
Hemnets marknad är Sverige.
I Sverige bor nästan 11 miljoner människor, om vi gissar hej vilt, är max 3 miljoner potentiella kunder för Hemnet.
Deras börsvärde är alltså mer än 10000 per potentiell kund...
Tycker någon att det är realistiskt ?
Hemnet?
Vad är det ? 🤔
Åhhh, nu fick jag ett svagt minne av att det kanske var någon hemsida på internet där bostäder såldes, jag var nog in dit för drygt 10 år sedan ...
Finns den kvar?
Om jag funderar på bostäder brukar jag använda ett modernare alternativ som heter Booli - ett tips.
Vad är det ? 🤔
Åhhh, nu fick jag ett svagt minne av att det kanske var någon hemsida på internet där bostäder såldes, jag var nog in dit för drygt 10 år sedan ...
Finns den kvar?
Om jag funderar på bostäder brukar jag använda ett modernare alternativ som heter Booli - ett tips.
Hemnet är borta om två år. Om fem år kommer inte dessa sajter existera. AI kommer paketera allt vi behöver på annat mer ändamålsenligt sätt.
Troligtvis kommer mäklarna också försvinna inom 10 år för att ersättas av någon som enbart visar objektet. 🙂
Troligtvis kommer mäklarna också försvinna inom 10 år för att ersättas av någon som enbart visar objektet. 🙂
Klicka här för att svara