Som köpare är Booli bra, för där finns flest objekt till salu. Som säljare är Hemnet bra, för där finns flest spekulanter.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Jag skippade Hemnet när jag sålde hus förra året, fick in tillräckligt med spekulanter (räcker faktiskt med två väldigt angelägna) via mäklarens egna kanaler. När vi letade hus började vi nog på hemnet men Booli hade faktiskt bättre sökfunktion. Förhoppningsvis behöver jag inte förhålla mig till någon av dem igen på många långa år.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S Sweetme skrev:
TSLA ligger väl på 170 idag...

Men jag håller med, Hemnets dominans håller på att försvagas i takt med att folk får upp ögonen för gratisvarianten Booli. Snart blir Hemnet tvingade att sänka priserna och framöver kanske också bli gratis för säljare och bara tjäna pengar på reklamannonser...
TSLA var aldrig nere under 200 ens när turbulense var som störst, nu är den uppe i $300 igen. Det är bra märkligt. (Och då har jag en elonbil själv)

Men vissa aktier verkar inte punkteras även om det vore rimligt.
 
J jliljeha skrev:
TSLA var aldrig nere under 200 ens när turbulense var som störst, nu är den uppe i $300 igen. Det är bra märkligt. (Och då har jag en elonbil själv)

Men vissa aktier verkar inte punkteras även om det vore rimligt.
Jag syftade på P/E 170…
 
S Sweetme skrev:
Jag syftade på P/E 170…
Ah, förstås. Hemnet är alltså rejält undervärderat jämfört med andra luftslott :-)
 
  • Haha
Sweetme
  • Laddar…
P
J jliljeha skrev:
Ah, förstås. Hemnet är alltså rejält undervärderat jämfört med andra luftslott :)
Vet du något om aktier ?
Hemnets marknad är Sverige.
I Sverige bor nästan 11 miljoner människor, om vi gissar hej vilt, är max 3 miljoner potentiella kunder för Hemnet.
Deras börsvärde är alltså mer än 10000 per potentiell kund...
Tycker någon att det är realistiskt ?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Hemnet?

Vad är det ? 🤔

Åhhh, nu fick jag ett svagt minne av att det kanske var någon hemsida på internet där bostäder såldes, jag var nog in dit för drygt 10 år sedan ...
Finns den kvar?

Om jag funderar på bostäder brukar jag använda ett modernare alternativ som heter Booli - ett tips.
 
  • Gilla
MelkerK och 1 till
  • Laddar…
Excel
Hemnet är borta om två år. Om fem år kommer inte dessa sajter existera. AI kommer paketera allt vi behöver på annat mer ändamålsenligt sätt.

Troligtvis kommer mäklarna också försvinna inom 10 år för att ersättas av någon som enbart visar objektet. 🙂
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.