P pmd skrev:
Det antar inte jag. Jag vet helt enkelt inte allt om det, men är öppen för upplysningar om saken.

Apanage är statens anslag till Hovstaterna. Det handlar om drift och underhålla av de kungliga slotten (m.m) och kungafamiljens representationsuppgifter.
Kungens privata egendom bekostar han själv såvitt jag vet.

Jag tycker ändå att det är synd om Victoria Bernadotte eftersom hon tvingas ärva tronen.
Ok låt oss bortse från deras privata fastigheter och fokusera på kungahusets dispositionsrätt:
Text om svenska kungahusets fastigheter, inklusive 350 bostäder och slott som disponeras enligt 1809 års överenskommelse. Exempel: Kungliga slottet i Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Synd o synd och tvingas o tvingas - jag tror nog Victoria kan avsäga sig tronen om hon verkligen vill...

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Victoria verkar vara en trevlig och plikttrogen ung kvinna, så hon kommer nog inte att avsäga sig rätten till tronen.

Är det en allmän kö till dessa hus, eller är det någon gräddfil för ”kulturarbetare” ?

Z ZipLock skrev:
Är det en allmän kö till dessa hus, eller är det någon gräddfil för ”kulturarbetare” ?
Finns helt klart en gräddfil till statligt ägda attraktiva fastigheter men det är nog fler än kulturarbetare som kvalar in där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.