20 580 läst ·
108 svar
21k läst
108 svar
Flydde ångest och köpte kontorslokal för 12,7 miljoner – Husdrömmar
Det låter ändå billigt, det såg inte ut att vara markplan utan några meter upp. Utsikt mot vattnet på Norr Mälarstrand är ju alltid fint. Och det är väl inte mer trafik än vad övriga kåkar vid Norr Mälarstrand har?K kardborren skrev:
I och med att det var en kontorslokal som (utgår jag ifrån) uppläts som bostadslägenhet misstänker jag att man får faktorera in konverteringskostnaden. Om nu 12,7 Mkr kan anses vara billigt.P Project Mellangården skrev:
Det finns pollen överallt.4774 skrev:
Till alla tvivlare 😉. En människa med astma kan må betydligt bättre i en storstad än på landet. Detta pga att astma förvärras av pollen och inte avgaser i samma utsträckning. Så, under vår och sommar gäller så lite växtlighet som möjligt = stad.
När bönderna hsr sin skördeperiod kan jag inte annat än att önska att jag bodde någonstans där permsfrost alltid råder. Helst tolv minusgrader, klar hög luft utan fukt och pollen.
Det var ju det jag skrev ovan. Om så renoveringskostnaden varit 7 mkr hade 12,7 mkr varit ett väldigt bra pris. Det ger ett kvmpris på 105 tkr. Så billigt kommer man inte över nuförtiden, även om Kungsholmen inte är dyraste stadsdelen i Stockholm.C cpalm skrev:
Klicka här för att svara