12 279 läst ·
72 svar
12k läst
72 svar
Total förvandling från trött mexitegel till coolt arkitektritat i Husdrömmar
Mikroplaster är ett osynliga miljöhotet som folk i allmänhet verkar helt okunniga om.M maria01 skrev:
Mikroplaster i svenska vatten lkar lavinartat och i världen ligger Indonesien på en tätplats där man i snitt konsumerar ca 15 gram plast per månad. Se hur många godisomslag det motsvarar.
Som svensk kanske du inte konsumerar mer än ett gram i månaden.
Mikroplaster i naturen orsakar även andra följdverkningar som är svåra att beskriva när man skriver på en telefon.
det vet jag med men var inte det jag skrevR Risarvaren skrev:Mikroplaster är ett osynliga miljöhotet som folk i allmänhet verkar helt okunniga om.
Mikroplaster i svenska vatten lkar lavinartat och i världen ligger Indonesien på en tätplats där man i snitt konsumerar ca 15 gram plast per månad. Se hur många godisomslag det motsvarar.
Som svensk kanske du inte konsumerar mer än ett gram i månaden.
Mikroplaster i naturen orsakar även andra följdverkningar som är svåra att beskriva när man skriver på en telefon.
Personligen hade jag flyttat innertrappen till att ligga direkt till höger när man kommer in i hallen - där ”pysselrummet” är nu.
Då hade trappan hamnat mot suterrängsidan nere och inte ätit utrymme från trädgårdsfasadsidan s a s.
Då hade trappan hamnat mot suterrängsidan nere och inte ätit utrymme från trädgårdsfasadsidan s a s.
JaA Arga ingenjörn skrev:
Ja, ser inga fel på ytterväggarna, blir säkert välisolerade också.H Haagbard skrev:
Tycker däremot att det ser konstigt ut att panelen liksom sugit väta i underkant.
Måste ju kunna bli frostsprängning, komposit eller inte?
Kul med modernisering och jag hade älskat de stora fönster, eller glas-väggarna kanske är mer rätt, som de satte in! Med tillhörande glas-balkong.
Däremot tyckte jag det var riktigt synd på den fina fiskbensparketten som försvann.
Och det var en väldigt dyr renovering tyckte jag med, för vad de fick för pengarna.
Men de kanske hade ekonomin för det som sagt så de får ju givetvis göra som de vill.
Däremot tyckte jag det var riktigt synd på den fina fiskbensparketten som försvann.
Och det var en väldigt dyr renovering tyckte jag med, för vad de fick för pengarna.
Men de kanske hade ekonomin för det som sagt så de får ju givetvis göra som de vill.
Hur kan man välja en massa fönster som inte går att öppna. Blir nog väldigt varmt på sommaren. Måste vara väldigt frusterande att inte kunna öppna upp mot den fina utsikten. Bättre med skjutbara glaspartier.
Med tanke på läget med dånande långtradare utanför, hyreskaserner intill och, som det verkar, gångstig nedanför tomten ( är väl ej sjötomt utan strandtomt), så verkar slutsumman väldigt hög. Billigare att riva och bygga nytt rentav. Pengarna i sjön (Åsunden)?😀
Med tanke på läget med dånande långtradare utanför, hyreskaserner intill och, som det verkar, gångstig nedanför tomten ( är väl ej sjötomt utan strandtomt), så verkar slutsumman väldigt hög. Billigare att riva och bygga nytt rentav. Pengarna i sjön (Åsunden)?😀
Redigerat:
Klicka här för att svara