M maria01 skrev:
om man bara tänker på miljön du kör ju bilen med påsen till återvinning sen när den är där ska den transporteras med lastbil till värme verket om den inte blir hål på säken och den blåser bort nån stans på vägen dit hur mycket tror du miljön som räddas av det
Mikroplaster är ett osynliga miljöhotet som folk i allmänhet verkar helt okunniga om.
Mikroplaster i svenska vatten lkar lavinartat och i världen ligger Indonesien på en tätplats där man i snitt konsumerar ca 15 gram plast per månad. Se hur många godisomslag det motsvarar.
Som svensk kanske du inte konsumerar mer än ett gram i månaden.
Mikroplaster i naturen orsakar även andra följdverkningar som är svåra att beskriva när man skriver på en telefon.

• Gilla
verobar och 2 till
  • Laddar…
R Risarvaren skrev:
Mikroplaster är ett osynliga miljöhotet som folk i allmänhet verkar helt okunniga om.
Mikroplaster i svenska vatten lkar lavinartat och i världen ligger Indonesien på en tätplats där man i snitt konsumerar ca 15 gram plast per månad. Se hur många godisomslag det motsvarar.
Som svensk kanske du inte konsumerar mer än ett gram i månaden.
Mikroplaster i naturen orsakar även andra följdverkningar som är svåra att beskriva när man skriver på en telefon.
det vet jag med men var inte det jag skrev

Har lite svårt att släppa det här, kommer titta på det en gång till.
Kan inte riktigt få ihop hur kostnaden kunde bli 6,2 Mkr (!).
Känns helt orimligt faktiskt.

• Gilla
MBZV och 1 till
  • Laddar…
Såg det ut som oskyddad isolering direkt innanför reglarna till kompositpanelen?

H Haagbard skrev:
Såg det ut som oskyddad isolering direkt innanför reglarna till kompositpanelen?
Ska kolla på programmet igen.

Hoppas de höjde innertakhöjden uppe när de gjorde nytt tak. Jag får ingen uppfattning om det riktigt.
Utifrån på entresidan ser det inte ut så, men den kan ju vara höjd på ”insidan”.

Personligen hade jag flyttat innertrappen till att ligga direkt till höger när man kommer in i hallen - där ”pysselrummet” är nu.
Då hade trappan hamnat mot suterrängsidan nere och inte ätit utrymme från trädgårdsfasadsidan s a s.

H Haagbard skrev:
”Västkustskiva” eller motsvarande. Den ska sitta så.

A Arga ingenjörn skrev:
Aha. När mina föräldrar tilläggsisolerade -85 så vill jag minnas att Väskustskivan hade en brunsvart papp.....förvisso ingen bra lösning med noll överlapp.
Det händer saker på 30.....ehh 40 år. 😉

A Arga ingenjörn skrev:
Ja
H Haagbard skrev:
Aha. När mina föräldrar tilläggsisolerade -85 så vill jag minnas att Väskustskivan hade en brunsvart papp.....förvisso ingen bra lösning med noll överlapp.
Det händer saker på 30.....ehh 40 år. 😉
Ja, ser inga fel på ytterväggarna, blir säkert välisolerade också.
Tycker däremot att det ser konstigt ut att panelen liksom sugit väta i underkant.
Måste ju kunna bli frostsprängning, komposit eller inte?

Kul med modernisering och jag hade älskat de stora fönster, eller glas-väggarna kanske är mer rätt, som de satte in! Med tillhörande glas-balkong.
Däremot tyckte jag det var riktigt synd på den fina fiskbensparketten som försvann.
Och det var en väldigt dyr renovering tyckte jag med, för vad de fick för pengarna.
Men de kanske hade ekonomin för det som sagt så de får ju givetvis göra som de vill.

Hur kan man välja en massa fönster som inte går att öppna. Blir nog väldigt varmt på sommaren. Måste vara väldigt frusterande att inte kunna öppna upp mot den fina utsikten. Bättre med skjutbara glaspartier.
Med tanke på läget med dånande långtradare utanför, hyreskaserner intill och, som det verkar, gångstig nedanför tomten ( är väl ej sjötomt utan strandtomt), så verkar slutsumman väldigt hög. Billigare att riva och bygga nytt rentav. Pengarna i sjön (Åsunden)?😀

Redigerat:
Varken sjötomt eller strandtomt. Karta med markerad tomt på Solhemsgatan nära vatten, varken sjötomt eller strandtomt, enligt användarens inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
EttAnvändarnamn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.