Har du en altan eller trädäck hemma? Johan Fröbel, expert på trä, förklarar hur du går tillväga för att rengöra och vårda trädäcket på bästa vis.

Du kan läsa artikeln här: Tvätta altan och trädäck på rätt sätt

Steg ett. Ställ ut en st Glad gubbe i kavaj, scarf och icke ändamålsenliga kläder som gör tummen upp

"NU KÖR VI GUMMAN!" 👍🏻👍🏻

Sorry. Kund inte låta bli. Men det där var nog årets sämsta "stockphoto" 😂😂😂

Redaktionen Redaktionen skrev:
Har du en altan eller trädäck hemma? Johan Fröbel, expert på trä, förklarar hur du går tillväga för att rengöra och vårda trädäcket på bästa vis.

Du kan läsa artikeln här: Tvätta altan och trädäck på rätt sätt
Ser att kärcher kommit med en ny modell PCL 6. Någon som testat och vet skillnad mot PCL 4 ?
https://www.kaercher.com/se/home-garden/terrasstvaett/pcl-6-16440200.html

Appendix Appendix skrev:
Steg ett. Ställ ut en st Glad gubbe i kavaj, scarf och icke ändamålsenliga kläder som gör tummen upp

"NU KÖR VI GUMMAN!" 👍🏻👍🏻

Sorry. Kund inte låta bli. Men det där var nog årets sämsta "stockphoto" 😂😂😂
Ha ha, det är pressbilden som finns att tillgå på Svenskt Träs tekniska chef, inget istock med den 😉

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Hur slipar man bäst en frasig trall som är väldigt sprucken och borde ha oljats in för länge sen?

Eller ska man försöka sig på att skruva upp brädorna och sen vända dom upp och ned?

Ossian K Olsson
E Einh skrev:
Hur slipar man bäst en frasig trall som är väldigt sprucken och borde ha oljats in för länge sen?

Eller ska man försöka sig på att skruva upp brädorna och sen vända dom upp och ned?
Jag körde med vanlig slipmaskin. Lätt att ta bräda för bräda och det blev bra.

https://www.byggahus.se/forum/threads/uterumsgolvsuppfraeschning.486345/

• Gilla
Einh
  • Laddar…
Pcl4 är en fantastisk bra maskin.

Mitt tips sparar både pengar och tid. Är du redo? Här kommer det:

Tvätta inte altanen.

• Gilla
gmogmo
  • Laddar…
S slugger75 skrev:

Tvätta inte altanen.
Funkar med det mesta: kläder, bilen, håret, barnen...😂

P Paxman skrev:
Funkar med det mesta: kläder, bilen, håret, barnen...😂
Nja det vet jag inte, men det funkar med altanen i alla fall.

S slugger75 skrev:
Nja det vet jag inte, men det funkar med altanen i alla fall.
Vill man ha smutsiga saker, så visst.

S slugger75 skrev:

Tvätta inte altanen.
Om man vill ha en smutsigare och smutsigare altan år efter år, så behöver man inte göra någonting. Däremot om man vill ha en ren altan så behöver man rengöra den.

• Gilla
Paxman och 1 till
  • Laddar…
S skogsliden skrev:
Ser att kärcher kommit med en ny modell PCL 6. Någon som testat och vet skillnad mot PCL 4 ?
[länk]
Det ser ju ut att vara dubbelt så många borstrullar och sprutmunstycken jämfört med PCL4. För 500kr mer (riktpris) så är det nog värt det tycker jag. Den bör iof bli tyngre men bör vägas upp av att den borstar helt enkelt mer på samma tid. Hade 250 m2 trall vid förra huset och det hade vart nice med den då.
Jag har PCL4 och tänker väl inte uppgradera direkt, men hade inte tvekat att köpa PCL6 om jag hade behövt köpa en ny.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.