12 279 läst ·
72 svar
12k läst
72 svar
Total förvandling från trött mexitegel till coolt arkitektritat i Husdrömmar
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Sofia och Alexander köper en suterrängvilla från 1960-talet i Ulricehamn – utan att ens ha varit och tittat på den. Det är läget som lockar och en dröm om att bygga modernt med Linus Fernström.
Du kan läsa artikeln här: Total förvandling från trött mexitegel till coolt arkitektritat i Husdrömmar
Du kan läsa artikeln här: Total förvandling från trött mexitegel till coolt arkitektritat i Husdrömmar
Administrator
· Skåne
· 8 699 inlägg
Ja välkomna att kommentera detta avsnitt av Husdrömmar!
Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.
Utgå från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.
Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.
Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.
Utgå från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.
Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.
också intresserad kring detta. arkitekten pratar om att det lagt karmen under golvnivå för att kunna snluta golvet mot glaset?P Posselosse skrev:
Håller på med ritningar till mitt egna hus, önskar ett sådant fönster. men förstår inte hur man ska kunna göra detta på ett sätt som inte bidrar till köldbryggor eller stor risk för fuktskador.
är det någon som har detalj på detta så dela gärna
Brukar titta på Husdrömmar. Hur kan man bara komma på idén att skaffa barn när man skall renovera/bygga hus??? Som många par gör. Det är två saker som definitivt inte passar ihop. Har folk inte hört talas om familjeplanering?
Jag häpnar över unga människors respektlöshet för pengar ,1 miljon över med en axelryckning och våldsamt påkostade inredningar.Inte konstigt att folk får sömnlösa nätter och ekonomiska problem med skilsmässor
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 352 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 352 inlägg
Fast hur de mått och hanterat det utanför kameran kanske är något annat?C carl fabian skrev:
Hade de gråtit i bild hade samma typ som du säkert gnällt över det också.
Skönt par och skönt att de inte verkade alltför bekymrade över att de spräckte budgeten. Dock lär det väl behövas runt en mille till för att åtgärda mexiteglet, garagets exteriör och tomten men det kan de ju göra längre fram i sitt ”forever home”.
Undra hur färdig souterängvåningen är?
Det var inte mycket från den.
Helt ok inne men inte utvändigt.
Det var inte mycket från den.
Helt ok inne men inte utvändigt.
Skulle tro att det är Schuco fönster. Dom har den lösningen med karm och glaskasseter.