Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Fredrik Å: Hei Se riippuu siitä, mihin sitä käytetään. Minä laitoin esimerkiksi uuden ulko-ovemme kynnyksen alle, koska betoni alapuolella on luultavasti kostea ja silloin paperi toimii kosteussuojana kynnykselle. Oikea tuote oikeassa paikassa on varmasti hyvä. Kattohuopa on luonnostaan tiivis. Uskon, että tuulensuojapaperi voi hengittää vähän. Fredrik
Östlund: Ei ongelmaa. Käytä karkea kierteistä puuruuvia, niin se kiinnittyy hyvin :)
Nyfniken: [citat] Myös asumisoikeusasuntoja voi vuokrata :P
nombz: [citat] Ei, koko seinien diffuusiosulkeminen vaikuttaa vähän hullulta minun mielestäni. Ideani on löytää ratkaisu, joka ei sisällä mitään orgaanista ja varmistaa hyvä ilmanvaihto. Mutta juuri yläosa sisältää orgaanista (koska siellä on puuta). En ole koskaan kuullut diffusiontiiviistä kellariseinästä, mutta ehkä sellaisia on olemassa. [citat] Lasketaanko PU-vaahdot
AAKEE: Noin, nyt se on valmista. Jyrsin toimi hyvin ja pinta on itse asiassa aika ok. Olin kuvitellut, että se näyttäisi enemmän vandalisoidulta. Suurin aika meni mittaamiseen. Pöly teki vaikeaksi nähdä kuinka paljon otettiin, joten piti edetä vaiheittain, pienin askelin lopussa. Portin asentamisen lisäksi on jäljellä uuden etureunan valaminen kokonaisella etureunaprofiililla.
magnusmo: hei, minulla on samanlaista talossani sekoituksella savea ja olkia (+vähän kaikkea mitä he halusivat päästä eroon kun he laittoivat lattiat)... Olen osittain laittanut uusia lattioita. Otin pois vain sen, mitä tarvittiin uuden lattian asentamiseen. Täytin kivivillalla. Toiminto on osittain kuten sanot kosteudensäätely. Toinen ominaisuus on, että se vaimentaa ääntä (paljon suurempi
JKrister: Okei. Oli vaikea ymmärtää 60 mm vaatimusta. Oletin, että formplyfa, joka on päällystetty paneelilla, tulee olemaan helvetin vahva. Mutta halvempaa on käyttää tavallista plyfaa ja naulata 60 mm listat koko ulkoreunojen ympäri, jolloin suojaat enträtt och plyfan. Listan ympäriinsä tekee tiivistämisestä taloa vasten kätevää lisäksi.
xdigger: Pakkaus on valitettavasti kallein osa tuotteessa, sama koskee öljyjä.
ByggNiclas: puhumattakaan vahvoista sormista! :) Kiitos ideoistanne, oletan että täytyy hankkia pari sellaista luukkua kuitenkin. /n
Snuge: Hei Helioz, Kiitos vinkistä, juuri sitä mitä etsin, loistavaa! /Snuge
Toppalua: Kiitos Pyro, Aloin epäillä, että olin väärässä osassa foorumia. Huonekalupuusepät varmasti tietävät hyvin. Ystävällisin terveisin, Anna
erik_n: [citat] Puhuin nuohoojan kanssa, joka suorittaa paloturvallisuustarkastuksen, ja hän sanoi seuraavaa: Kipsi ei lasketa palavaksi, koska paperi ei voi ylläpitää omaa paloa. Se, mitä voi tapahtua, on, että kipsi muuttuu huokoiseksi ja hajoaa sekä paperi voi hiiltyä ja maali kellastua. Hänen ehdotuksensa oli käyttää 2 kierrosta kivivillamattoa (malli, jossa on folio ja kanaverkko) noin
FemTummar: Totta kai, jos olisin saanut valita itse, ikkuna olisi pysynyt paikallaan, mutta en minä ole kirjoittanut Säkra Våtrum, johon vakuutusyhtiöt nojaavat. Ymmärrän osittain, miksi he ovat huolissaan ikkunoista märkäalueella 1, koska kun lapseni ovat lopettaneet kylpemisen, kylpyammeessa ei ole paljon vettä jäljellä.
Fred vom Jupiter: Se, että alue ruuvin pään ympärillä kupruilee, ei ollut mitään, mitä ajattelin, kun kiinnitin ensimmäiset 250 Grabberin kipsiruuvia. Sitten ostin kipsiruuvia Hecolta, ja NYT olen erittäin tietoinen ongelmasta.
Mrlewies: haavard: Olen melkein taipuvainen uskomaan, että se on tarpeetonta kyllä, ellei satu asumaan pahimmassa radonreiässä. Tarkoitukseni on, että olisi tarpeetonta hankkia erityinen muovi noin 15k:lla, kun voit saada tunnetusti ilmatiivis ja höyrytiivis muovi 600 kr:lla (300/rulla). Jotkut asiat vaikuttavat vain keksityiltä, jotta niistä tulisi markkinat. Sitten luulen myös, että monet
coztello: Hei, Olen purkanut vanhan sisäkaton juuri ostamastamme talosta. Kuten kuvista näette, katto on osittain eristetty ja höyrysulku asennettu. Olen ajatellut poistaa kaikki vanhat eristeet, asentaa rako- ja eristyspanelit ja sitten asentaa uuden sisäkaton (sen jälkeen kun sähköasentaja on käynyt vetämässä vähän kaapeleita). Nyt kysymykseeni: Tarvitaanko höyrysulkua? Katto ei ole
carlbanan: Naulapyssy on melkein pakollinen, kun asentaa paneelia kattoon, aivan kuten levyjenostaja voi olla mukava, jos levyjä täytyy nostaa ylös.
bjolo360: Sain käsiini oikean sahan - OlsäterSågen Värmlannissa! (Tosin 30 mailia täältä, mutta mitäpä ei tekisi...) He höyläsivät nopeasti hieman puutavaraa oikeisiin mittoihin, joten nyt minulla on hieno lankkuni paikallaan! Kiitokset heille!
Mats: Suuremmat laastilevyt ovat aina hyvä valinta. Kynsipanta tai pienet naulalevyt ovat myös erinomaisia jäljittimiä (Byggmax on yleensä halvin naulalevyissä).
HSV1: Niinpä päätin seurata ketjua. Päädyin käyttämään sitä, mitä minulla oli kotona; ja mielestäni lopputulos oli aika hyvä. Se olisi varmasti tullut paremmaksi höyläämällä ja kiilat tekemällä; mutta koska seinät ovat eri syvyisiä ja levyt ovat hieman kieroutuneet, ei voi ikään kuin taianomaisesti hävittää sitä tosiasiaa, että siellä on kaksi levyä. No niin! Asetin levyt
orparn: Osta tavallinen ventilgaller, murtu kaulus pois ja poraa reiät kulmiin ruuveja varten.
Forbo: Minulla on kaksi kattoa, joiden paksuudet ovat 0,4 ja 0,5 peltiä. Eroa ei juuri ole, paitsi että 0,4-peltiä on hieman helpompi käsitellä sen vähäisemmän painon vuoksi. Kaikki pelti voi tulla lommoiseksi, jos siinä ei kävele varovasti. Kun astuu vain laaksoihin ja kohtiin, joissa pelti on kiinnitetty ruodelautoihin, ei 0,4-pellissä ole mitään ongelmaa. (Sama pätee 0,5-peltiin, eli
Schuki: Hei kaikille, olen uusi jäsen ja tämä on yksi ensimmäisistä viesteistäni, kiitollinen kaikesta avusta seuraavaan ongelmaan/dilemmaan: lähes 2,5 vuotta sitten ostimme vanhemman (rakennusvuosi 1934) 2-kerroksisen puutalon, jossa on 380 neliömetriä asuintilaa. Valitettavasti talolla on ollut omistajia, jotka ovat "vain asuneet talossa ja joitakin varsinaisia Pajas, kuten viimeinen omistaja,
Mr L: Sitten oli olohuoneen vuoro ja jälleen on kysymys, asennanko muovia vai en. Jotkut sanovat, että siitä ei ole haittaa, kun taas toiset väittävät, että minun pitäisi jättää se pois. Katto on puhdistettu ja raakalauta on nyt vahvistettu ruuveilla. 2400x1200x13 kipsilevy tulee roikkumaan katossa. Nyt se näyttää kuvalta ja siinä näkyy, että raakalaudan yläpuolella on eräänlainen
Mikael_L: Sisäilman kosteus tulee tyypillisesti uloshengityksestä, suihkun/pesun/tiskaamisen ja vaatteiden sekä muun kuivaamisen yhteydessä, ruoanlaitosta sekä kosteista vaatteista, jotka tuodaan sisälle. Ja tietysti muista vastaavista tilanteista. Virheet tai vauriot talon rakenteissa voivat myös tuoda kosteutta, rikkinäinen katto, perustukset märällä kuivatulla maalla jne. Lopuksi kosteus voi
storstark: Tämä sanoo mittamääritelmä: Nr 25. Etäisyys lähellä olevien pilarien, palkkien, seinien, muurauksen tai muun kantavan rakenteen välillä Vaatimus koskee mitä tahansa mittauspisteiden paikkaa, kuitenkin suorassa kulmassa toisiinsa nähden ja parhaiten komponentin päässä tai keskellä. Voi myös laskea asemanvalvonnalla. [bild] Läheinen seinä tarkoittaa seinää, joka kulkee
Anna1984: [citat] Juuri niin, heillä on ehkä valmiita ehdotuksia, joista voin hyötyä. Kiitos ehdotuksesta :-)
raveper: Seinien halkeamat sukulaisen talossa liikkuvat melko hyvin talven ja kesän välillä. Voisin arvata noin 5 mm, ja se rikkoo kaakelit, voin luvata sen.