Hei.
Ehkä laitan tämän kysymyksen väärälle alueelle, mutta en oikein tiennyt mihin se sopisi...
Olen parhaillaan kokonaan remontoimassa taloni yläkertaa, joka on rakennettu vuosina 1923–1927.
Valmistaudun parhaillaan vaihtamaan vanhat parvekkeen palkit, koska ne on katkaistu hieman seinän ulkopuolelta.
Lattialautojen alla on noin 7–8 cm kerros kuivattua savea vahapaperin päällä. Paperin alla on lautoja ja niiden alla 10 tyhjä tila.
Olen kuullut, että se on tasoittaakseen kosteustasapainoa talossa. Myös että se eristäisi.
Onko joku, joka tietää???
Keittiössä oli samanlainen tilanne, kun remontoidessani sitä kaksi vuotta sitten, ja siellä savi oli suoraan betoniholvin (kellarikatto) päällä.
Voiko sen vain poistaa?
Mietin vakavasti poistaa kaiken saven ja sen jälkeen laittaa 15-20 cm lasivillaa äänen vaimennukseen.
Aion asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen koko yläkertaan.
hei,
minulla on samanlaista talossani sekoituksella savea ja olkia (+vähän kaikkea mitä he halusivat päästä eroon kun he laittoivat lattiat)...
Olen osittain laittanut uusia lattioita. Otin pois vain sen, mitä tarvittiin uuden lattian asentamiseen. Täytin kivivillalla.
Toiminto on osittain kuten sanot kosteudensäätely. Toinen ominaisuus on, että se vaimentaa ääntä (paljon suurempi massa kuin eristeessä).
On todella likaista poistaa se=)
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.