Olen päättänyt remontoida pienen 1:ni, joka on 30 neliömetriä, ja haluaisin saada vähän vinkkejä, miten edetä (olen todellakin tumpelo käsistäni, joten olkaa vähän kärsivällisiä ). Haluan aloittaa poistamalla oviaukon, joka minulla on eteisestä olohuoneeseen, jotta saisin "avoimemman" pohjaratkaisun. Seinällä, jonka haluan purkaa, on patteri, mikä voi hankaloittaa asiaa. Ajatuksena on poistaa seinä, jossa patteri on, jotta eteinen jatkuu suoraan asuntoon. Luulen, että seinä on jonkinlainen kevytbetoni.
Missä järjestyksessä kaikki tehdään? Onko näin:
1. vuokranantajalta lupa poistaa patteri
2. putkimies poistamaan se
3. rakentaja purkamaan seinän?
Onko jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon?
Se on varmasti hyvä idea kaikissa tilanteissa "asettua taloksi" hetkeksi ennen kuin alkaa purkaa ja muuttaa. (En tietenkään tiedä, kuinka kauan olet asunut asunnossa.)
Ja kyllä, täällä on varmasti paljon hyödyllistä luettavaa, kaikilla mahdollisilla suuntauksilla.
On muuten kummallista, ettei ole olemassa mitään "asuntokohtaista" osaa. Teille, joilla on pesutuvan merkintöjä ja lastenrattaita rappukäytävässä
Täällä on monia asunnonomistajia, jotka kirjoittavat ja lukevat, koska meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita (kuten keittiö), mutta myös paljon eroavaisuuksia.
Jos kyseessä on vuokra-asunto, sinun kannattaa tarkistaa kiinteistönomistajalta riippumatta siitä, mitä aiot muuttaa, vaikka se olisi niinkin pientä kuin tapetointi tai maalaaminen...
Ei ole ollenkaan varmaa, että kiinteistönomistaja antaa sinun edes tapetoida uudelleen...
Jos kyseessä on osakehuoneisto, voit ainakin vaihtaa pintakerroksia ilman kysymistä, mutta suurempiin muutoksiin (esim. seinän purkaminen) on saatava yhdistyksen hyväksyntä.