Hei kaikille :)

Olen päättänyt remontoida pienen 1:ni, joka on 30 neliömetriä, ja haluaisin saada vähän vinkkejä, miten edetä (olen todellakin tumpelo käsistäni, joten olkaa vähän kärsivällisiä :) ). Haluan aloittaa poistamalla oviaukon, joka minulla on eteisestä olohuoneeseen, jotta saisin "avoimemman" pohjaratkaisun. Seinällä, jonka haluan purkaa, on patteri, mikä voi hankaloittaa asiaa. Ajatuksena on poistaa seinä, jossa patteri on, jotta eteinen jatkuu suoraan asuntoon. Luulen, että seinä on jonkinlainen kevytbetoni.

Oviaukko asuntoon, joka on tarkoitus poistaa osana remonttia, viereisellä seinällä on lampun ja golfmailojen kanssa. Vaaleanvioletti seinä asuntoon, johon on asennettu valkoinen lämpöpatteri; oikealla avautuu näkymä olohuoneeseen.

Missä järjestyksessä kaikki tehdään? Onko näin:
1. vuokranantajalta lupa poistaa patteri
2. putkimies poistamaan se
3. rakentaja purkamaan seinän?

Onko jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon?

Kiitos etukäteen!

Ystävällisin terveisin,
Casper

Sinullahan on sähköäkin seinässä, joten sähköasentajaa tarvitaan.
Hallitus yleensä hyväksyy myös seinien poistamisen.

Älä tee sitä!

On hyvä olla jotain erillistä, mihin voi asettaa kengät ja ripustaa päällysvaatteet.

Aseta golfklubit halliin, nurkkaan elementin kanssa, myös.

Muuten: Tervetuloa Bygga Hus-foorumille!

Kiitos vastauksista kaverit!

seuraan KnockOnWoodin neuvoa ja maalaan/laitan uuden lattian, niin katsotaan olenko tyytyväinen :)

"Muuten: Tervetuloa Rakentaa Talo -foorumiin!"

kumartaa kiitokseksi vastaanotosta!
Toivottavasti opin jotain surffatessani täällä ketjujen joukossa :)

Terveisin
Casper

Se on varmasti hyvä idea kaikissa tilanteissa "asettua taloksi" hetkeksi ennen kuin alkaa purkaa ja muuttaa. (En tietenkään tiedä, kuinka kauan olet asunut asunnossa.)

Ja kyllä, täällä on varmasti paljon hyödyllistä luettavaa, kaikilla mahdollisilla suuntauksilla.

On muuten kummallista, ettei ole olemassa mitään "asuntokohtaista" osaa. Teille, joilla on pesutuvan merkintöjä ja lastenrattaita rappukäytävässä :)

Täällä on monia asunnonomistajia, jotka kirjoittavat ja lukevat, koska meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita (kuten keittiö), mutta myös paljon eroavaisuuksia.

Kannattaa kysyä vuokranantajalta, onko ok poistaa elementti, niin kannattaa myös kysyä häneltä, onko ok poistaa seinäkin.

Jos kyseessä on vuokra-asunto, sinun kannattaa tarkistaa kiinteistönomistajalta riippumatta siitä, mitä aiot muuttaa, vaikka se olisi niinkin pientä kuin tapetointi tai maalaaminen...
Ei ole ollenkaan varmaa, että kiinteistönomistaja antaa sinun edes tapetoida uudelleen...

Jos kyseessä on osakehuoneisto, voit ainakin vaihtaa pintakerroksia ilman kysymistä, mutta suurempiin muutoksiin (esim. seinän purkaminen) on saatava yhdistyksen hyväksyntä.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Minun piti poistaa seinä, kääntää elementti, jos sen tekee ammattilainen ja kyllä, kyseessä on osakehuoneisto.

Mutta odotan vielä jonkin aikaa, lattia, väri, keittiö saavat tulla ensin :)

KYLLÄ! asuntovälilehti olisi mahtava :)

Terveisin
Casper

Casper87 sanoi:
ja kyllä, se on omistusasunto.
Miten sitten keksit kysyä joltakin (olemattomalta) vuokraisännältä???

haavard sanoi:
Kuinka keksit kysyä joltakin (olemattomalta) vuokranantajalta???
TS kysyi asukkaiden yhdistykseltä. Kirjoitan suurella varmuudella

haavard sanoi:
Miten sitten keksit kysyä joltakin (olemattomalta) vuokranantajalta???
Myös asumisoikeusasuntoja voi vuokrata :P

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.