31 565 lukukertaa ·
5 vastausta
32k lukukertaa
5 vastausta
Läpivienti seinä, eristämätön savupiippu.
Moi!
Aion asentaa kamiinan olemassa olevaan savupiippuun kotona.
Olen hakenut kuin hullu, mutta en ole saanut vastausta yhteen kysymykseeni.
Edellytykset:
Savupiippu sijaitsee kanavassa ja tulee pannuhuoneeseen. Kamiina pitäisi sijoittaa seinän toiselle puolelle.
Läpivienti on täysin eristämätön. Kysymys on, kuinka paljon ilmaa minun täytyy olla gyprocin ja liitäntäputken välissä?
Aion asentaa kamiinan olemassa olevaan savupiippuun kotona.
Olen hakenut kuin hullu, mutta en ole saanut vastausta yhteen kysymykseeni.
Edellytykset:
Savupiippu sijaitsee kanavassa ja tulee pannuhuoneeseen. Kamiina pitäisi sijoittaa seinän toiselle puolelle.
Läpivienti on täysin eristämätön. Kysymys on, kuinka paljon ilmaa minun täytyy olla gyprocin ja liitäntäputken välissä?
http://www.sotarbolaget.se/fragor_svar.html
"
Eristämätön savutorvi:
Eristämättömät savutorvet/liitinputket tulee järjestää vähintään 500 mm:n etäisyydelle sivusuunnassa sekä pystysuunnassa. Etäisyyttä voidaan pienentää 250 mm:iin, jos palava osa varustetaan säteilysuojalla.
"
"
Eristämätön savutorvi:
Eristämättömät savutorvet/liitinputket tulee järjestää vähintään 500 mm:n etäisyydelle sivusuunnassa sekä pystysuunnassa. Etäisyyttä voidaan pienentää 250 mm:iin, jos palava osa varustetaan säteilysuojalla.
"
Putki on jo olemassa aiemmalta ajalta. Silloin siinä oli muurattu takka. Nyt olen hitsannut siihen 150 mm putken ja tehnyt kehikon, kipsilevyttänyt ja maalannut. Joten muutoksia ei tule nyt. Kyse on siis vain siitä 26 mm kipsistä, jos putki on 150 mm, kuinka suuri reiän kipsissä pitäisi olla? Seinään ei ole mitään palavaa materiaalia.D09 sanoi:
Puhuin nuohoojan kanssa, joka suorittaa paloturvallisuustarkastuksen, ja hän sanoi seuraavaa:D09 sanoi:
Kipsi ei lasketa palavaksi, koska paperi ei voi ylläpitää omaa paloa.
Se, mitä voi tapahtua, on, että kipsi muuttuu huokoiseksi ja hajoaa sekä paperi voi hiiltyä ja maali kellastua. Hänen ehdotuksensa oli käyttää 2 kierrosta kivivillamattoa (malli, jossa on folio ja kanaverkko) noin 40-50mm riittää estämään seinän värimuutoksia.
Koska kaulus, jonka minulla on, kattaa 45mm putken ympärillä, panostan 40mm eristykseen. Jos tulee värimuutoksia, voin:
1. Elää sen kanssa.
2. Maalata uudelleen silloin tällöin.
3. Eristää enemmän ja ostaa isompi kaulus.
Klikkaa tästä vastataksesi