2 383 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Rakennusvaneri väliseinien sijaan?
Jäsen
· Västmanland
· 261 viestiä
Hei!
Olen miettinyt asentaa rakennusvaneria + kipsiä ja kiinnittää keittiökaapit siihen, luuletteko että voi olla varma että se kestää ruuvata siihen?
Pohdin myös OSB 12 mm + kipsi 13 mm, mutta OSB ei ehkä kestä ruuvia kunnolla kiinni?
Olen miettinyt asentaa rakennusvaneria + kipsiä ja kiinnittää keittiökaapit siihen, luuletteko että voi olla varma että se kestää ruuvata siihen?
Pohdin myös OSB 12 mm + kipsi 13 mm, mutta OSB ei ehkä kestä ruuvia kunnolla kiinni?
Se pitää varmasti!! Anna mennä!
Asensin keittiöni 12 mm rakennusvanerilla ja se pysyy paikoillaan. Ei ongelmia. Se olisi varmaan toiminut myös osb-levyllä. Varmista vain, että ruuvaat kaapit kunnolla yhteen ja käytät riittävän pitkiä ruuveja. Jos sinulla on mahdollisuus ruuvata levy yläreunasta, se voi tuntua hyvältä tehdä se.
Fredrik
Fredrik
Jäsen
· Västmanland
· 261 viestiä
Eikö se ole helppo repiä rikki OSB? Jos vetää liian kovaa, tuntuu että se voi rikkoa levyn sen sijaan että ottaisi kierteitä.
Valitettavasti minulla on liian vähän kokemusta tästä asiasta, joten valitsin vanerin varmuuden vuoksi.
Voin vain arvata, että hieman karkeampi ruuvi (6) suoriutuisi siitä hyvin OSB-levyssä. Ehkä joku muu tietää.
Voin vain arvata, että hieman karkeampi ruuvi (6) suoriutuisi siitä hyvin OSB-levyssä. Ehkä joku muu tietää.
Klikkaa tästä vastataksesi