Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Yrrol: Mitä mieltä olette rakentamistekniikasta, harkitsen laittaa keraamisen levyn kosteussuojan päälle, sitten silikonilla kiinnittää puulevyn keraamisen levyn päälle. Kun levy täytyy joskus poistaa, voi käyttää pianolankaa tai jotain ja sahata sen irti ilman suurempaa väkivaltaa, mikä voisi vahingoittaa kosteussuojaa. Jos olisi vain keraaminen levy, kannen pitäisi peittää reunalevyt
Östlund: Olisin käyttänyt esimerkiksi PL400 tai Superset. Rajoita liimaaminen muutamaan laataan. On vähemmän työtä, jos jonain päivänä aiot purkaa seinän.
ByggNiclas: Olen nyt penslannut seinän vesilasilla ja koen, että se on nyt paljon 'puhtaampi', eli se ei pölise tiilistä eikä kivien välinen laasti. Tiilet imivät melko voimakkaasti, joten tarvittiin pari pullollista. Väri muuttui melko paljon, koska seinästä tuli paljon intensiivisemmän punainen. Näyttää siltä, että kaksi kuvaa on käännetty, mutta voitte vähän kallistaa päätänne ;)
Fredrik Å: Mitään ei ole tarpeeksi vastaus... Nämä kuona-aidat ovat usein vain rakennusjätettä, kaislaa, kanaverkkoa ja rappausta.
pellemania: Parempi käyttää valuharkkoja, raudoittaa ja täyttää betongilla. Silloin saat muodon kaupan päälle. Seinät voi aina rapata, jos saumat häiritsevät.
Barnrikehuset: Tiivisteeni vähemmän hyvin tehtyjen peltilistojen ja vuorausten välillä pyrkivät halkeilemaan, mikä tarkoittaa, että minun on pidettävä silmällä niitä, mikä on häiritsevää. Ehkä pitäisi kokeilla sikaflexia, joka mainittiin sen sijaan, että käyttäisin jotain satunnaista rakennustiivistettä. Ehkä sinulle ei ole tyylikkäämpää ratkaisua, ja ymmärrän vaivan, joka liittyy
sir_daniel: Olen samaa mieltä, että rahaa voi säästää, eräs tuttava on alkanut luonnostella terassia ja meidän pitäisi alkaa selvittää, mitä maksaisi saada kaikki kotiin ulkomailta.
eviljava: Seinä ei yleensä altistu suoralle kosteudelle. Mutta runsaan sateen ja voimakkaiden sivutuulien aikana voi tietysti sataa jonkin verran julkisivulle. Voisit mahdollisesti työntää hieman silikonia porausreikään ennen kuin kiinnität proppua. Silloin sinun ei tarvitse ainakaan huolehtia siitä, että sadevesi virtaa porausreikään.
Helioz: Mnjaaa, hydraulinen kalkkilaasti on puhdasta kalkkilaastia. Ei lisäaineita. Sitä käytetään yleensä peruslaastitukseen. Minulla oli kuitenkin väärässä hydraulitmaalin suhteen. Sitä käytetään vain kc-laastiin. Kuitenkin on kalkkimaali, joka sopii hydrauliseen laastiin, jos kyseessä on sellainen. Suosittelen, että TS ottaa yhteyttä yritykseen, joka on valmistanut laastin saadakseen
brumbjorn: Kun on olemassa riski puhua asioista, joissa on oltava hyvin varovainen, enkä tiedä niin paljon, ihmettelen miksi on suuri aukko kiinteässä lankussa vihreän nuolen lankun ja lumilapion välillä. Sitä ei näytä käsitellyn kantavana palkkina suoraan. Jos se on kantava sääntö lattian pituudelta, voidaan ihmetellä, mihin se lepää. Onko mahdollista jakaa paino ylhäältä jollakin
LillaMini: Vanhempani tekivät sellaisen ratkaisun talossaan, isä teki reiän oveen ja laittoi siihen täältä löydetyn tallriksventilin. Talvella he sulkevat venttiilin ja tukkivat reikä kankaalla (sisäpuolelta), jotta ei tule kylmää vetoa.
Drömhus2012: Minulla on kierteisiä tankoja roikkumassa kahdesta kattopalkista sisäkaton läpi, joissa on kaksi pystysuoraa 50×125 palkkia c/c 240 etäisyydellä. Sitten varastoin puutavaraa ja koolauksia kylmävarastosta käyttöä varten pystyasentoon, enkä ole havainnut, että mikään taipuu tai vääntyy, vaikka verstasta lämmitetään vain tarpeen mukaan (kamiinalla). En kuitenkaan tiedä,
Locke: Ne ovat jäämiä, kun tehtaalla on valmistettu muita tuotteita. Eri tuotteilla on eri väri, mutta ne valmistetaan samoilla koneilla. He ostavat raaka-aineet kemian yrityksiltä, sitten ne laajentavat materiaalin palloiksi ja puristavat ne yhteen suuriksi blokeiksi, jotka sen jälkeen leikataan kuumalangoilla levyiksi. Tyypillisesti.
Anna1984: [citat] Yläkerta on noin 7,5 metriä leveä lattiatasolla. Se on noin 4,3 m leveä siellä, missä katto on 190 cm tai korkeampi. [bild]
hantverkare1: Oletan, että rako ei ole erityisen suuri? Voi olla hyvä idea jättää vähän väliä, jotta paneelia voi seurata ja huoltaa.
Snickerick: Katsopa, kiitos. Se oli varmaan se, jonka olin lukenut ennen mutta en löytänyt nyt uudelleen.
Totteliten: hmm vilkaisin juuri Boverketin kotisivuilta Rakennuslupaa koskien.. lukee mm. julkisivun muutoksista: Mutta et saa muuttaa rakennuksen tai alueen luonnetta liikaa, sillä silloin vaaditaan rakennuslupa. Nykyinen pontattu seinä muistuttaa uutta verhouspaneelia eli ei ole suurta eroa alueen luonteessa, MUTTA tämä on kuten sanottu arviointikysymys. Aion tarkistaa asian kunnasta ennen kuin
svetsnisse: Nyt pitäisi palkki olla paikoillaan. Miten meni? Minulla on samanlainen työ edessäni pian ja olen utelias, miten minun pitäisi edetä.
Enk Projektet: Paikallinen puusepänliike tai saha voi sahata huomaamattoman listan sopimuksen mukaisesti...
MUSS: Ei höyrysulkua klinkkereille siis. Ongelma ratkaistu.
Andreas12345: Ongelmana tavallisessa puuliimassa on se, että sitä on täysin mahdotonta hioa. Viime kerralla, kun kokeilin, jouduin kaatamaan päälle denaturoitua alkoholia, hiomaan ja poistamaan ylimääräisen paklilla. Täytyyhän olla joku liima, jonka voi hioa ilman, että siitä tulee sitkeä massa.
MmeMim: Kiitos hyvästä ideasta mutta puremme luultavasti happaman omenan ja puramme kaiken taas... Matkalla Ikeaan nyt.
Matti_75: Gothia tai Scanfastilla on hyviä tavaroita. Soita myyjälle niin he tulevat näyttämään sinulle.
Stefan N: Kosteussulku on tehnyt tehtävänsä parvekkeella, joten ilman sen vaihtamista ei ole mitään järkeä tehdä mitään. Kuitenkin se näyttää melko pitkälle edenneeltä, joten purkaminen on luultavasti ainoa vaihtoehto.
TorpAnders: Ota teräsputki (n.100mm halkaisija) ja leikkaa toiseen päähän niin, että saat 2-3 suurta "hammasta", toiseen päähän kiinnität poikkipuun kahvaksi, jolloin sinun pitäisi helposti pystyä poraamaan/lyömään itsesi läpi arkun.
Skogstinsen: Rakennuksen ulkoseinien välinen etäisyys on 6 metriä. Aion remontoida yläkerran siten, että saan seinät rakennuksen keskelle hanpalkkeihin. Huoleni oli, että yläjuoksut antavat periksi ulkoseinän ja hanpalkin alkamiskohdan välillä. Vahvistan ulkoseinän saadakseni vahvan liitoksen, johon kattotuolit lepäävät. Sen jälkeen tuen kattotuolit, poistan pitkittäisen palkin. Sitten