Hej på er alla, jag är ny medlem och detta är det b.l. en av de första mina inlägg, tacksam för all hjälp till följande problem/dillemma: för snart 2,5 år sedan köpte vi ett äldre (byggnads år 1934) 2 vånings trä Hus på 380kvm. i bo yta, tyvärr så den har haft en del av ägare som har "bara bott i huset och en del rena rama Pajas, som den sista ägare som har ställt till med mer än "bara bott i Huset, nu har all detta fallit på os och vi försöker att prioritera med arbete på "listan" i sin följd. Sist nämnda ägare fick för sig att bygga ett badrum tillsammans med gäst toa (???,fråga mig inte varför), observera att i huset finns ju redan Duschrum på samma våning :banghead:, hur som helst han gav sig med hjälp av en kofot på en vägg som jag är lite misstänksam att det är en bärande vägg dock osäker i frågan,rivit bort redan befintlig vägg som delar toa och ett sidorum och sedan struntat i allt. Nu vill jag bygga tillbaka denna vägg på lilla toa samt rätta till på det stället som han har tagit bort halva väggen, fast mina tankar är att kunna utnyttja det rummet intill ändå och om detta är ett bärande vägg lägga förstärkning med två sidobalkar (på var sin sida alltså). Ber om ursäkt i förväg för den mängd av bilder försöker bara att blir så noggrant jag kan vara i syfte att få bättre hjälp i frågan, lika så tacksam för alla funderingar kring det "Blinda Rummet" förstår inte bara varför byggdes den från början , ett helt stängd rum alltså inga dörrar och inga fönster ??,med syfte som?, dock hela rummet är bygd med rejäl virke - 4,5cm. runt om i tjockleken, ev. hemlig rum,?gömma? fast hur komma till det rummet om det inte har funnits någon dörr?. på bilden 10 och 11 syns den balk som blev kapad i sin följd, bild 14 visar tjockleken på virke. Oerhört tacksam på förhand för all hjälp lika så alla möjliga tankar kring detta,vänligen till alla. Käsin piirretty talon pohjapiirros, jossa on merkitty keittiö, wc, halli ja "sokea huone". Osa seinistä on merkitty poistetuiksi. Datanumero 2013/08/14. Kapea tila vanhassa talossa, kylpyhuone, jossa tapetoidut seinät ja wc-istuin; ylhäällä puinen paneelikatto. Puolikuntoinen huone, jossa näkyy avoin seinärakenne ja kattopaneelit; roikkuva lamppu ja avoimet sähkökaapelit. Vanhan talon seinä, jossa näkyy puupaneelia ja vaurioitunutta osaa. Yläreunassa on kattopaneelit ja nurkassa puurakennetta. Kuva näyttää huoneen katon ja osan seinistä, puupaneelit, näkyviä putkia ja kattolevy, kuva otettu 2013. Kattoon kiinnitetty puupalkki ja sähkökaapeli asuntohuoneessa, irrotettu osa näkyvissä. Sumea kuva epämääräisestä rakennushankkeesta, jossa näkyy vaurioitunut seinä ja puupalkkeja vanhan talon sisällä. Puinen seinä huoneessa, jossa on metallijakkara, putkia ja sähköjohtoja, sekä laudankappaleita nojaten seinää vasten. Puiserakennuksen sisäseinä, jossa näkyy puupalkit ja kaapelit, seinän paksuuden tarkastelu rakennusprojektia varten. Seinä, joka on rakennettu paksuista, sileistä puulaudoista. Kuvassa näkyy myös sähköjohtoja ja pieni valkoinen ilmanvaihtoventtiili. Rakennuksen katosta riippuva keskeneräinen puinen tukipalkki, joka osoittaa epävalmista seinätyötä vanhassa talossa. Puiset lattialaudat ja kulma, jossa on pyöreä ilmanvaihtoaukko. Vaalea puupaneeli seinässä. Oikealla osa mustasta esineestä. Puu- ja kipsilevyrakennelma, jossa näkyy kapeneva palkki ja kulunut puulattia, mahdollisesti vaurioita. Päivämäärä 2013/08/14 kuvassa. Vaakasuoran puupalkin vauriot; juuri katkaistu. Kuvan alareunassa näkyy toinen puulevy. Vaurio ympäröi nauloja ja johdotusta. Vaurioitunut puuseinä 1934 rakennetussa talossa, jonka vieressä kylpyhuoneen laatoitettu seinä ja pyyhekoukku sinisellä pyyhkeellä. Puiset seinä- ja kattopaneelit, näkyvissä sähköjohto ja pyöreä ilmanvaihtoventtiili. Puutalossa olevan huoneen puuverhoiltu seinä, jossa näkyy puun syykuvioita ja solmuja. Seinän vieressä on punainen esine. Kuva otettu 2013.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.