Olen leikannut kipsilevyä muutamasta kohdasta, jotta pääsen käsiksi muuntajaan/liitoksiin jne. En ole keksinyt hyvää ratkaisua luukulle kuitenkaan.
Ajattelin ensin laittaa pienen tukipuun poikittain ja kiinnittää ylijääneen kipsilevyn siihen, mutta mielestäni se ei ole kovin hyvä ratkaisu, jos sen haluaa ruuvata irti. Olen myös miettinyt, että laittaisin jonkinlaisen listan ympärille ja antaisin vain kipsilevyn levätä sitä vasten. Olisi kätevää, jos vois käyttää sitä leikattua palaa jotenkin.
Olen juuri asentanut tarkastusluukun. Runkoitin esiin seinän ja siinä oli liitäntäkohta, jossa oli 3 sähkörasiaa. Käytin 200x300 Beijerbyggiltä. 270:- puristuskiinnikkeillä 12,5 mm kipsille. Toimi hyvin.
Tein pienemmän reiän reikäsahalla ja painoin paikalleen kojerasiankannen. Reikä kytkentärasiaa varten on kuitenkin tarpeeksi suuri, jotta voi työntää sisään muuntajat ja laittaa käden sisään ottaakseen sen ulos uudelleen.
Mutta se on aika tarpeetonta tietoa sinulle nyt.
Jos on lisätty koolaukset siellä missä on liitäntäkohtia, niin on vaikea käyttää kättä. Ellei sitten ole uskomattoman pieniä käsiä ja silmiä sormenpäissä. Vähän hankalaa vetää 100 m kaapeleita uudelleen.