Kuulostaa ihan tyhmältä, mutta tosiasia on, että en löydä sitä.
Minulla on ikkunapinta, jossa on kaksinkertaiset ikkunat, ja tarvitsen ikkunalaudan, joka on 290cm pitkä ja 22cm syvä, jonka aion maalata valkoiseksi. Tasohöylättyä löytyy maksimileveydeltään 18.5cm, liimapuulevyt näyttävät olevan vain 240cm pitkiä. Liimapalkki löytyi, mutta siitä tulee 5cm paksu ja se on vähän liikaa. Ajattelin työtasoja, mutta nämä olivat vain 250cm pitkiä, paitsi öljytty tammi, joka löytyi 4 metrin pituudessa hintaan 4000kr (vähän liikaa rahaa ikkunalaudalle). Olen käynyt Hornbachissa, Bauhausissa, K-Rauta:ssa, Beijer:ssä ja ottanut yhteyttä paikalliseen puusepään, ja viimeksi mainituilla oli MDF-levyjä oikeassa pituudessa, mutta haluaisin mieluiten aitoa puuta. Onko ehdotuksia?

Sahatavarakauppa?

Andreas_H sanoi:
Onko kyseessä sahaamo?
En tiedä oikein, mitä tarkoitat sahaamolla, mutta eikö Beijer ole sahaamo? Eivätkä he voineet auttaa minua. Heidän ehdotuksensa oli jatkaa, mutta en usko, että se näyttää hyvältä.

Aja oikeaan lautatarhaan.
Vaihtoehtoisesti pyydä saada 45x220 höylättynä. :-)

Pituuden ei pitäisi olla ongelma. Normaalisti puutavaraa sahataan yli 3 metrin pituisiksi. Toisaalta et löydä 22 cm leveää lautaa, ellei sitä ole sahattu erikseen, esimerkiksi kuten Swappe ehdottaa sahaamaan 45 mm ohuemmaksi. Ehdotukseni on, että ostat 21*118, jonka sitten liimaat yhteen ja sahaat 220 mm:iin. Tämä antaa huomattavasti paremman tuloksen mitä tulee muotostabiiliuteen ja laatuun.

MDF on kuitenkin huomattavasti muotostabiilimpaa näissä leveyksissä. ;-)

Sain käsiini oikean sahan - OlsäterSågen Värmlannissa! (Tosin 30 mailia täältä, mutta mitäpä ei tekisi...) He höyläsivät nopeasti hieman puutavaraa oikeisiin mittoihin, joten nyt minulla on hieno lankkuni paikallaan! Kiitokset heille!

• Tykkään
R. Starke ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.