Hei, Ostin lapsille leikkimökin moduuleina (Ikea-konsepti), katso pdf. Sen nimi on loft300
Leikkimökki on kuin parvi, joka seisoo pylväillä. Olen ajatellut sijoittaa sen rinteelle, joka ei ole kovin jyrkkä (katso kuva).
Olen miettinyt ruuvata pylväät tolppaperustuksiin (http://www.jabo.se/se/sortiment/beslag-och-tillbehoer/markfundament-71x71/) ja antaa kahden tolppaperustuksen, jotka kantavat etupuolen pylväät (sijaitsevat rinteen juurella), nousta hieman ylös korkeuseron kompensoimiseksi. Vaihtoehtoisesti ostaa pidemmät pylväät.
Voiko tehdä niin kuin olen ajatellut vai onko teillä parempia ehdotuksia?
valpas. olen ajatellut samaa ja ratkaisen sen laittamalla jotain alle. Olen testannut ja toimii hyvin. erityisesti liukumäelle, sillä se tekee siitä hauskempaa lapsille!
Eikö ole parempi laskea mökkiä takareunassa sen sijaan, että nostaat etureunaa ja pidennät portaita ja liukumäkeä? Pylväsperustukset pitäisi toimia hyvin, mutta ne täytyy lyödä alas koko matkan.
Mielestäni mökki näyttää tyylikkäämmältä, jos se on hieman korkeampi, ja lisäksi saamme paremman näkyvyyden lapsiin olohuoneesta. Kysymys on, onko olemassa muita ratkaisuja kuin pilarianturat!
pylväät tai laatat, aitaelementin versio johon viittaat tuntuu vähän niin ja näin koskien painumia. Mieti myös mitä teet mökissä kun lapset ovat muutaman vuoden päästä kyllästyneet, voisi esimerkiksi olla hyvä jo nyt vahvistaa lattiarakennetta.
On vaikea löytää tontilta paikkaa, jossa maa on tasainen.
Luulen, että se on yhdistelmä etutolppien nostamista ja takaisten tolppien lyhentämistä.
Leikkimökki ei ole kovin suuri ja painaa oikeastaan ei niin paljon. Kaksi aikuista voi nostaa sen helposti. Olen ajatellut, että muutaman vuoden kuluttua, kun he kasvavat hieman, sen voi siirtää talon takana olevaan metsäkaistaleeseen, jotta he voivat käyttää sitä majana. Siksi en halua käyttää betonipilareita tai laattaa.
Entä jos kaivan leca-blockin maahan ja kiinnitän tolpat siihen jollain tavalla. Pysyykö se?
Olet aivan oikeassa koskien jotakin pehmeää liukumäen lopussa. Ratkaisin sen väliaikaisesti laittamalla paksun viltin, mutta aion tänään ottaa hieman hiekkaa hiekkalaatikosta