P
pursch1: Olen nyt tehnyt tarkastusreiät seinään ja kattoon. Katossa voi nähdä, että piirustuksessa oikealta vasemmalle suuntautuvat palkit on jatkettu, eli ne ovat limittäin. Jatkoskohdat lepäävät sen seinärungon päällä, joten kyseessä on erittäin kantava seinä. Kun katson piirustusta tarkemmin, voin itse asiassa nähdä, että seinän yläpuolella on jonkinlaisia pisteitä, tämä kai
9 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
K
Kyleman: Jos rappaus on tehty epäorgaaniselle levylle ja sen takana on ilmarako, sinun ei tarvitse huolehtia.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
B
Beetleboy: Olen käyttänyt Bostik Epoxy "Extra strong" -liimaa jonkin verran, ja mielestäni siitä tulee melko kova. Se ei ole nopeaepoksi, joten se kovettuu hitaasti, noin 1,5-2 tuntia ennen kuin se alkaa kovettua. Löytyy esimerkiksi Cheapystä: http://www.cheapy.se/webapp/wcs/stores/servlet/Produkt_10651_10551_Epoxylim_25702_46____ProductDisplayErrorView
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
S
Savanna: Vaikka maassamme liikkuu rekka-autoja, ja ei ole varmaa, että kuljetus tältä yritykseltä on kovin kallista. Kuten sanottu, tämä oli vain ehdotus, jos langan aloittaja ei löydä juuri sitä paneelia, jota he tarvitsevat lähempää kotiaan. /K
6 vastausta · 18,8k lukukertaa
·
M
Micro: Se toimii tavallisella porakoneella, mutta varo, jos se pysähtyy!! Porakone voi pyörähtää (tarttuu kii) ja silloin on riski, että puristat käden, jos poraat seinän vieressä.
3 vastausta · 8,5k lukukertaa
K
krille09: Hei, Joissakin kellarini huoneissa on tapetoitu seinä. Ajattelin poistaa ne ja sen sijaan maalata silikaattimaalilla. Seinät koostuvat betoniharkosta ja sitten rappauksesta. Mutta sitten niihin on liimattu sanomalehtipaperia, levypaklattu ja laitettu tapetit päälle. Ajattelin yrittää päästä rappaukseen asti. Miten edetä? Onko jollakin kokemusta?
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
S
seniorkonsult: Öljykyllästetty ei homehdu, mikä tavallinen puukuitu voi tehdä. Ei ongelmaa. Anna mennä.
1 vastaus · 6,6k lukukertaa
A
akdov: Hän tulee viikon tai kahden sisällä.
7 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
Locke
Locke: Ottaen huomioon, että aiot lisätä eristystä ulkopuolelle, on varmaan sopivaa, että laitat muovin paikoilleen jo nyt? Kun olet purkanut julkisivun, laitat ulkopuolelle paperin ennen uutta eristyskerrosta. Lopeta uusien julkisivumateriaalien alla tuulensuojalla.
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
joflopp
joflopp: Ennen kuin tulee liian kylmä, minun täytyy korjata savupiipun rappaus siellä, missä se menee ullakolla avotilassa. Talo on vuodelta 1929 ja luulen rappauksen olevan siltä ajalta. Arvelen, että siinä on käytetty puhdasta kalkkilaastia ja että minun pitäisi käyttää hydraulista kalkkilaastia? Voiko maallikko, kuten minä, määrittää onko savupiipussa tällä hetkellä kc-laastia vai
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
M
Micro: Poista hieman av fjällpanelen och fäll in 45x195 kiinnitä se siihen, missä fällpanelen on ollut naulattu reglereihin. Uskon, että se tulee olemaan vakaampi för dig. Käytä ruuveja, jotka ovat suunnilleen kaksinkertaisia (noin 80-90mm pitkiä).
3 vastausta · 3,5k lukukertaa
Krillew
Krillew: Joo, jonkin verran savupiippuefektiä tulee varmasti hieman korkeammalle julkisivulle. Ja kun aurinko paistaa, ilmavirta saa vauhtia. Mutta tarkoitat, että tavanomaiset tiiveysongelmat riittävät poistamaan mahdollisen ilman. Jos julkisivu on pystysuora, panelin taakse on joko tehty jyrsintä, jotta ei tiivisty kokonaan, tai on uralista, ja silloin paneli on avoimempi, jotta ilma pääsee
2 vastausta · 989 lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Se on, jotta se olisi täysin oikein, täytettävä sertifioidulla paloeristystuotteella ja joissakin tapauksissa sertifioidun yrityksen tekemänä. Jälkimmäinen tuntuu hieman liioittelulta ottaen huomioon, millaisia tuotteita on saatavilla. On olemassa tuotteita, jotka ovat kuin mitä tahansa silikonituubia, ja myös vaahtotäytteisiä tiivisteitä. Kuitenkin niitä voi olla hieman vaikea
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
·
Enk Projektet
Enk Projektet: Riittänee ehdotukset, jotka olet saanut...riippumatta ratkaisusta, leca antaa periksi ennen...
19 vastausta · 15,1k lukukertaa
S
snickjon: [bild] Rakennus Sandvikenissa.
1 vastaus · 3,6k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Mitä rakennat, joka tulisi rajata tällä sivuseinällä? Saan käsityksen, että kyseessä on pieni liukuovikaappi. Siinä tapauksessa luulen, että voit liimata sekä lattiaan että kattoon kiinnitysaineella tai "NoMoreNails".
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
Realdoolar
Realdoolar: Putslockien punaisten elko-koteloiden kansissa on ulkopuolella piikit, joita voi muuten käyttää. Paina vain levyä vasten ja vedä alas, niin tulee 2 merkkiä. Sitten voi porata takapuolelta levystä. Mutta hole-in-one on kyllä huomattavasti helpompi ja kätevämpi :)
10 vastausta · 2,5k lukukertaa
MB77
MB77: Kuten Gabbe1 mainitsee, renkaat tulisi varastoida pimeässä ja viileässä. Kannattaa pitää mielessä ennen kuin panostat liikaa työhön.
7 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
Strip
Strip: Laudan ulkomitta on 30 mm rappauksen ulkopuolella. Naulalevy on 45x45. Käsipuun (syll) ja lecan välissä on säämiskäpu (syllpapp) joka ulottuu rappauksen yli. Rakennusmuovi (sininen) ajattelin sijoittaa painekyllästetyn naulalevyn (vihreä) ja käsipuun (keltainen) väliin. Tavoitteena on eristää käsipuu naulalevystä. [bild]
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
Pilla58
Pilla58: Ok, kiitos teidän kirjoituksista! Minun täytyy miettiä tätä.
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
B
ByggareSchyll: Kiitos
18 vastausta · 5,1k lukukertaa
B
18 vastausta · 5,1k lukukertaa
F
fiskbuggaren: [citat] Se ei auta styroksin syvennyksiin.
14 vastausta · 9,9k lukukertaa
P
peejay100: *Yhdistä kanssa
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
B
Barnrikehuset: Tarkoitan seisomista 45° kulmassa (kuten seinällä). Makaaminen tarkoitan alas selkäpuolelle. Syynä siihen, miksi tarvitsin ne makaavina "selällään", oli että ne eivät mahtuneet seisomaan (45°) minun kap/ger. Silloin tulee hankalaa, miten asetat kap/geren...
10 vastausta · 12,8k lukukertaa
A
Andreas_H: Appiukko mielsi, että 7 cm paksu betoni riittää, onko näin? Ja mitä pitäisi käyttää, jotta betonista saadaan helposti ilma pois?
15 vastausta · 3,7k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Mielestäni on hyvä idea ristiin, erityisesti katossa, koska se on tärkein eristys talossa. Lisäksi saat cc-mitan alas johonkin, joka on hyödyllinen, kun aiot asentaa kattomateriaalia. Et voi oikein ripustaa kipsilevyjä suoraan cc-1200:aan. Mutta se riippuu vähän siitä, minkälaista sisäkattoa ajattelet.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
H
Helioz: http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/virke-obeh-tra/reglar-stomme/limtra-balk-pelare http://www.bauhaus.se/byggvaror/bygg/tra/limtra.html
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
B
berne88: Se on 14mm jota aion porata, vetääkseni läpi sähkökaapelin parkkiin. Aion kokeilla tänä iltana porata, ja antaa avopuolisoni pitää vastaan. Toivottavasti minulla on hieman pienempi pora niin voin esiporata:/ muuten tulee matka rakennusliikkeeseen.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
M
Malisan74: Hei! Olen uusi tällä foorumilla enkä tiedä, kirjoitanko oikeaan osioon, mutta toivon, että voitte auttaa minua. Olen äskettäin ostanut omakotitalon Göteborgista ja aion pian muuttaa sisään. Suunnittelen tehdä joitakin muutoksia taloon ja tarvitsen todella apua eli ohjeita, siksi palaan todennäköisesti usein tälle foorumille. Tänään sain idean rakentaa betoniterassia 24 m2, mutta
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.