S
Samuel Leo: Okej tack för hjälpen, ska höra med de imorrn
29 svar · 2,6k läst
·
F
Anonymiserad 137805: [citat] På den gamla plattformen gick det att byta men här är det nog inte möjligt Vanligaste felen på dessa är att slangklämmorna inte sitter rätt från fabrik men visst kan gummit från Kina lämnat in
3 svar · 1,7k läst
·
L
LizNe: Ngn som har tips på ismaskin som kan göra solida bitar utan hål i?
19 svar · 5,7k läst
·
Hanlu27
Hanlu27: Hej. Jag är på jakt efter en köksfläkt. Den är av äldre modell och monteras direkt på imkanalen. Startas och stoppas med en kedja. Behöver en sådan för att jag har vedspis under. Vanlig köksfläkt kommer för nära. Någon som vet jag tänker på för modell. Vad var det för fabrikat? Finns det någon som har någon över kanske. Hans
0 svar · 963 läst
K
koppla: För uppföljning, så funkar tumlaren igen efter byte av kondensatorn (ovan). Tack för hjälpen!
19 svar · 8,7k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Det är den som gasflaskan sitter på
3 svar · 1,2k läst
S
S_B_O: Min Bosch Home professionell tvättmaskin säger att tvättmedlet och sköljmedlet börjar ta slut fast det är fullt. Problemet uppstod efter att jag tog ut hela insatsen och rengjorde för några centimeter sedan. Gissar på någon liten sensor som strular. Någon som har förslag på enkel åtgärd?
0 svar · 2,1k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] alltid bra att erbjuda billiga reparationer när det inte finns delar
15 svar · 6,6k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] nej ingen överraskning för någon
1 svar · 1,4k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] SR är internt fel vanligast avfrostnings slingan eller termosäkringen till denna tom båda annars är det kretskort eller sensor
3 svar · 4,8k läst
·
F
famBlom: tack för svar :) då vet jag i vilken ände jag ska börja ... och ja, jag tycker det är värt att försöka laga först, istället för att slänga för "minsta lilla.".. och skulle det visa sig att det sedan blir fler fel eller att vi inte klarade upp det, då tänker jag att jag iaf försökte och att jag har lärt mig något som kan komma till användning i något annat sammanhang :)
5 svar · 3,2k läst
M
Månman: [citat] Jag bytte maskindiskmedel köpte från WEBA. världens bästa maskindiskmedel, prova det, men läs noga vad som står på förpackningen först.
10 svar · 10,5k läst
T
trumlund: Tack! Vi har köpt en ny begagnad mycket nyare och bättre spis, blev både billigare och bättre än att köpa reservdelar. :)
3 svar · 3,1k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] jag har inte sett eller använt vitro care så jag vet inte om det har samma egenskaper som toprens jag skall skaffa en flaska och jämföra. jag kan misstänka att namnbytet medförde innehållsbyte oxå...
9 svar · 6,4k läst
·
sabhud
sabhud: [citat] Tackar så mycket . Tror det sitter någon kran bakom väggen . Jag ska dra ut frysen och fota när jag är väl hemma och postar här. Kylen ska stå kvar . Jag beställer inte ny frys innan jag lyckas koppla ur denna först . [citat] Tackar så mycket . Jag har sett en kran bakom väggen så det kan vara det . Jag ska dra ut frysen och fota . Vet att slangen är väldigt lång. Jag
5 svar · 9,2k läst
BirgitS
BirgitS: En tvättmaskin med 5 års garanti är ju bra nu för tiden när vitvaror ofta får problem.
3 svar · 1,2k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] Man får Stoppa in huvudet och lysa igenom hålen för att se, har man tur kan det räcka att ta ur elementet. De flesta tvättmaskiner går inte baljan att dela
7 svar · 2,8k läst
·
Höghus
Höghus: Uppenbart då men inte nu... Min hyresvärd bryr sig nog inte speciellt mycket om det är freon eller inte. Vad jag kan se är inte användningsförbudet absolut, små kylanläggningar får köras tills de slutar funka. Den har dock krånglat och reparerats några gånger. Jag funderade på att ge den lite aktiv dödshjälp för att få en ny frys. Det verkar tyvärr inte finnas nya frysar i det
4 svar · 1,4k läst
·
G
GoneF1sh1ng: [citat] Hej Electroluxaren och stort tack! Tog ut alla filter och silar inne i maskinen, spolade (3-4a gånger) igenom den stora svarta slangen som gick till brunnen och rensade ut allt inifrån maskinen, det blev både sopp- och såsslevar som fick jobba. Nu funkar det fint igen.
3 svar · 1,5k läst
·
X
Anonymiserad 137805: [citat] Inga roliga maskiner det här. Krävs ett visst mått av tålamod
3 svar · 856 läst
·
D
DFYD123: [citat] jag fick en faktura häromdagen gällande en kund som bor i Strängnäs. Osäker på avstånd. Den landade på 1375:- ink moms.
11 svar · 1,9k läst
W
whak: Tror att ts syftar på en låda liknande denna. https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/integrerade-vitvaror/integrerad-kyl-frys/60000004/norcool-kyllada-60000004
3 svar · 2,3k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] PTC motståndet för starthjälpen har gått varmt inte säkert att det i detta fallet har någon betydelse bygla svart å blå
1 svar · 2,2k läst
·
useless
useless: Ja, den verkar funka i övrigt. Efter att ha varit avstängd över natten kylde den ner till -19 och håller sig däromkring. Det blinkar -19 på displayen och går inte att ändra något... Jaja, den får väl gå så länge den håller kallt. Hoppas det blir några år.
2 svar · 2,0k läst
D
Derbyboy: Tack! Electrolux kommer och byter ut den. Nu får vi hoppas att den finns på lager, att vägarna inte snöar igen osv…..
8 svar · 1,3k läst
·
P
pos: Jag tvättade visst bara 5-6 kg med småplagg i maskinen efter utbytet. När jag började tvätta mer varierat så blev det samma sak igen. Metall mot metall när den skulle börja centrifugera. Vissa fyllnadsgrader och plagg blev problem. Notera att jag då lyfte ut den nya maskinen på betonggolvet i garaget. Vägde in den noggrant med vattenpass och laser för att få trägolvsdiskussionen i
16 svar · 5,8k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Bunkra mindre i frysen så slipper du köpa en ny/beg varannan vinter…
7 svar · 6,3k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] nä ingen slitring det finns en ombygnadsbeskrivning på vissa maskiner annars får man hoppas på att det bara är armen
3 svar · 3,1k läst
·
[SH]
[SH]: [citat] Ledsen men en tvätt som väger 74 kg kan knappast klassas som tung... ;)
7 svar · 3,3k läst
·
Skärgårdsbyggare
Skärgårdsbyggare: Vi ska enligt kökstillverkaren ha kul/frys med fasta gångjärn. När vi tittar på Siemens står det ”platta gångjärn”. Är det rätt?
0 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.