Hej,
Har en Electrolux frys, EUF2947GOX, som ismaskinen inte fungerar på. Flyttade in i huset i sommar, förra ägaren säger att den fungerade när de flyttade, sen har en städfirma stängt av kyl/frys och rengjort. När jag slog i gång dem blev det vatten på golvet i framkant efter nån timme kanske. Efter lite mixtrade kan jag konstatera att isformen fylls med vatten men den töms aldrig. Sen fylls det på nytt vatten och då svämmar det över och rinner ut.
Har testat några tips som jag hittat här, tex slagit av säkringen för att bryta strömmen helt, hjälper inte. Mottar gärna tips på åtgärder/felsökning.
Läste om nån plastarm på vänster sida i islådan, den verkar sitta fast i upptryckt läge, kan det vara nåt med den?
Har en Electrolux frys, EUF2947GOX, som ismaskinen inte fungerar på. Flyttade in i huset i sommar, förra ägaren säger att den fungerade när de flyttade, sen har en städfirma stängt av kyl/frys och rengjort. När jag slog i gång dem blev det vatten på golvet i framkant efter nån timme kanske. Efter lite mixtrade kan jag konstatera att isformen fylls med vatten men den töms aldrig. Sen fylls det på nytt vatten och då svämmar det över och rinner ut.
Har testat några tips som jag hittat här, tex slagit av säkringen för att bryta strömmen helt, hjälper inte. Mottar gärna tips på åtgärder/felsökning.
Läste om nån plastarm på vänster sida i islådan, den verkar sitta fast i upptryckt läge, kan det vara nåt med den?
Har du ens kallt i frysen?M mickebra_88 skrev:Hej,
Har en Electrolux frys, EUF2947GOX, som ismaskinen inte fungerar på. Flyttade in i huset i sommar, förra ägaren säger att den fungerade när de flyttade, sen har en städfirma stängt av kyl/frys och rengjort. När jag slog i gång dem blev det vatten på golvet i framkant efter nån timme kanske. Efter lite mixtrade kan jag konstatera att isformen fylls med vatten men den töms aldrig. Sen fylls det på nytt vatten och då svämmar det över och rinner ut.
Har testat några tips som jag hittat här, tex slagit av säkringen för att bryta strömmen helt, hjälper inte. Mottar gärna tips på åtgärder/felsökning.
Läste om nån plastarm på vänster sida i islådan, den verkar sitta fast i upptryckt läge, kan det vara nåt med den?
Ja absolut, -20, blir en ispöl i lådan och det rinner ned längs lådorna fronter.
Blir inte det svindyrt? Typ 1500 för makern, 1500 för ett elektronikkort osv... 6 år gammal, bättre att köpa ny frys? Eller finns det begagnade delar att få tag på?
skall du ha ismaskin i dörren så har du inget val.M mickebra_88 skrev:
begagnade reservdelar har jag aldrig hört talas om till en vitvara.
bättre då att slänga ut ismaskinen och få mer plats därmed spara en överlägsen kyl som inte går att få tag på längre.
eller köp något nytt skit som håller några år
Hej Electroluxaren, tackar för svar.electroluxaren skrev:
Vi har -18 i frysen och lådan blir ca 1/3 full efter ett dygn. Hur kan jag kolla nivåavkännaren?
Läste någonstans att ismaskinen skulle kunna producera från ca 2kg is per dygn, känns inte riktigt som det stämmer i mitt fall.
Den hänger ner i denna behållare, kanske något knas med denF Foppa80 skrev:
Klicka här för att svara
