Jag har en Bosch smu46ci02s diskmaskin.
Jag har haft den några år. Körde rengöringsprogrammet som jag brukar men den här gången luktade det bränd elektronik när jag körde den en gång efter programmet. Lukten verkar mestadels komma inifrån diskmaskinen.
Jag har naturligtvis dragit ut kabeln. Det finns ingen varmgång i kabeln och uttaget ser fint ut Jag har inte öppnat upp diskmaskinen då jag inte vet riktigt vad jag letar efter. En tanke som jag har är att det kan fastnat lite plast på värmeelementet trots att jag är noga med allt som hamnar i diskmaskinen. Idéer?

P
Silver78 Silver78 skrev:
Jag har en Bosch smu46ci02s diskmaskin.
Jag har haft den några år. Körde rengöringsprogrammet som jag brukar men den här gången luktade det bränd elektronik när jag körde den en gång efter programmet. Lukten verkar mestadels komma inifrån diskmaskinen.
Jag har naturligtvis dragit ut kabeln. Det finns ingen varmgång i kabeln och uttaget ser fint ut Jag har inte öppnat upp diskmaskinen då jag inte vet riktigt vad jag letar efter. En tanke som jag har är att det kan fastnat lite plast på värmeelementet trots att jag är noga med allt som hamnar i diskmaskinen. Idéer?
Dåligt med vatten kanske

electroluxaren skrev:
Dåligt med vatten kanske
Nä. Fler idéer?

Efter mycket om och men har jag hört ett vinande ljud från nätdelen och efter att kört några gånger till så har ljudet ändrat karaktär till snurrande

Det blir bara värre och värre och jag har haft isär den och ser inget konstigt alls ens i mikroskop. Jag skulle kunna mäta men utan ett elschema så har jag ingen aning om vilka värden.

P
det finns ju inte så mycket inne i diskutrymmet annars
men använder man rengöringsmedel så uppkommer det lite oväntade saker.
pumpar bruka skära ihop tex

Den funkar ju i övrigt.

Och nu är den helt tyst. Hittar inga fel men ändå finns felen. Blir väl att investera i en ny.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.