T
Anonymiserad 137805: [citat] kolla med e-nr på bosch hemsida och ja de kostar så mycket, det är billigt...
1 svar · 1,1k läst
·
Eklanda6
Eklanda6: Hej! Min lösning med sockeln blev att jag först och främst råkade ta fel sockel (en av dem som skulle vara till kyl- frysskåp:crysmile:). Gjorde ett urtag på insidan avpassat så att infon syns på golvet. Svårt att få till en bild på :cool: Ett plus med denna lösning blev ju att man ser om det börjar läcka vatten under maskinen;)
2 svar · 4,9k läst
·
D
Dan the glassman: Viktigaste är att den blir helt torr inuti verkar det som i mitt fall. De dolda kanalerna för självavfrostning verkar varit boven hos mig.
3 svar · 5,3k läst
J
Jith: Problemet löst. Provade de olika knapparna. att hålla inne 2 knappar åt gången. Då hoppade maskinen ur demo läge. Minns nu inte vilka som var de rätta knapparna
11 svar · 7,4k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Väldigt informativ länk...
4 svar · 2,2k läst
Demmpa
Demmpa: Varför skapa två trådar om samma sak? https://www.byggahus.se/forum/threads/diskmaskinen-siemens-pumpar-inte-bort-vattnet.438973/ Exakt vilken modell på diskmaskinen? Gäller det alla program eller bara något/några? Tömmer den inget eller bara en del? Blir det någon felkod? Vet du om den tömmer helt mellan de olika stegen i programmen?
4 svar · 1,8k läst
ClasseClas
ClasseClas: Jag bytte på min Siemens inbyggnadsugn och det var också det övre grillelementet som var trasigt. Det var enkelt att byta. https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-grillelement-i-spis-viktigt-med-orginaldelar.324167/page-2#post-3065383
2 svar · 3,6k läst
·
C
CalleK: 7kr! Hade hoppats på något sådant, är ju anledningen till att man skriver på forum. Tyvärr är min motor gjord i bella Italia, mycket snygg design - funderar på att hänga upp den på väggen i vardagsrummet. Dock hade jag nog föredragit lite tysk ingenjörskonst. tack skaru ha för hjälpen, även electroluxaren. Blir nog en ny på mellandagsrean. Det jävligaste är alla val man
13 svar · 1,7k läst
·
K
Killen123: [citat] Ser man 5-7 år gamlas Smeg spisar på blocket så är ugnen trasig på många som har elektrisk ugn.
6 svar · 3,7k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] det är som vanligt på dessa att kretskortet måste bytas finns någon i Holland som reparerar dessa enligt uppgift är det spänningsregulatorn som behöver bytas
2 svar · 914 läst
·
R
Anonymiserad 137805: [citat] den är då troligen tom på gas mellandagsrea nästa...
9 svar · 3,3k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] Ja detta var riktigt oseriöst ungefär som om någon reparerar bromsarna med ett tuggummi på bilen
14 svar · 6,8k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] Är det frost på plasten har du ingen cirkulation vilket troligen beror på att den frostat igen. Du måste tömma skåpet, dra ur sladden och ha dörren öppen i minst 2 dagar.
2 svar · 4,9k läst
Höghus
Höghus: Jag hittade en begagnad dongle i Tyskland så nu är kylen online. Lite begränsad funktionalitet i appen, men man ser ju att kylen lever iaf. Och så larmar det i telefonen när man är långsam med att stänga dörren. /Höghus
1 svar · 2,1k läst
I
InsidersUnited: Snyggt, finns packningssilikon också som tål värme(y)
17 svar · 4,3k läst
·
Lill72
Lill72: Gjorde rent kretskortet och nu funkar den som den ska (y)
14 svar · 6,2k läst
·
N
Nicklas_gbg: [citat] Då skulle det väl bli att tidigarelägga eventuell förstärkning av golvet, men just nu har jag tusen andra projekt hemma som också behöver göras och som är mer prioriterade...
33 svar · 25,1k läst
K
Anonymiserad 137805: [citat] bra idé
47 svar · 10,8k läst
·
[SH]
[SH]: [citat] Du måste ta en XXL-maskin från Miele om den ska passa i Ikeas kök. Samma från Asko, XXL krävs. Från Bosch/Siemens är det också extrahöga maskiner som gäller. Se till att de har VarioHinge för montering av luckan, tror dock att alla deras XXL-modeller har det.
37 svar · 24,3k läst
·
H
Håbbe01: [citat] Jo men måste plocka bort en plåt utan hål för hand först och det är ingen bakplåt heller. Kanske saknas i ditt fall
11 svar · 2,0k läst
·
S
sofftis: [citat] [citat] Hur gör du ren den ? Har du öppna elslingor i ugnen ?
5 svar · 4,1k läst
nino
nino: Kan ju passa på och fråga vad det kan tänkas vara för fel på min vinkyl som inte kyler? Typ 1år gammal men demo ex så ingen garanti
14 svar · 4,2k läst
·
M
magnu: Slutade med att jag först limmade ihop handtaget med Karlssons klister. Dagen efter tömde jag en dubbeltub superepoxi in handtaget. Jag skruvade fast handtaget innan epoxin härdat. Det saknades en del plastbitar, såjag satte lite tejp för att limmet inte skulle rinna ut. Så stadigt som handtaget är nu, har det inte varit på flera år. Jo, innan jag limmade ihop handtaget, fick handtaget
4 svar · 978 läst
·
Höghus
Höghus: [citat] Jag uppmärksammade idag att det gick att beställa Diskad från Ikea med hemleverans. Den har varit slut på varuhusen hela hösten-vintern, och Ikea tog bort möjligheten att ha den på bevakning. Men nu är den beställd och skall komma dagen innan julafton. Fan trot. /Höghus
13 svar · 2,4k läst
·
B
Bertil Korseman: Hej hemfixare o electroluxaren mm, nu har jag byt den stora kondensatorn 2200uf 2200uf 25v och vips så fungerar kyl/frys igen. Tack för alla tips och GOD JUL till er alla
22 svar · 3,1k läst
·
B
bullemedbulle: Uppdatering: Beslutade mig för att köra på silikontätning av den befintliga insatsen och efter ett antal läckagefria testkörningar så åkte diskmaskinen tillbaka under köksbänken. Allting har fungerat felfritt sedan dess. Förhoppningsvis håller den tätt några år till, lagom tills det är dags för utbyte av maskinen! Tack för bollplanket!
13 svar · 2,3k läst
·
D
DFYD123: Glömde tillägga att dom enda varianter som idag får till det med matchande handtag på matchande höjd är nog Cylindas 4000 serie tyvärr.
5 svar · 946 läst
T
tergo: här kanske finns något tips byta handtag bosch torktumlare - YouTube
8 svar · 1,6k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] inga problem ligger väl på 2.500.-
2 svar · 1,3k läst
B
BCAB: [citat] Ja, men det hjälper inte. Tar man av strömsladden till plattan, får man felkod. Tar man av kopplingen, som går ifrån restvärmekortet, så dör 3 plattor. I och för sig kan man fixa mycket med en värmeplatta(modell mindre) och ugn. Kanske inte jättepraktiskt inför julen. Nä, här hade man inte mycket för extrajobbet. Får bli en ny begagnad..
6 svar · 910 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.