Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Jag tror mer på att teknikern är itutad att "har man råd att köpa miele vinkyl har man råd att reparera"
AFH: Tack för era svar! Kort återkoppling. Det gällde en enkelplatta. Delen @electroluxaren hänvisade till fungerade utmärkt. Tack igen!
Anonymiserad 137805: [citat] Nu har jag inte felsökt på plats men troligen fungerar ugnen igen efter byte av överhettningsskydd det är inga brännmärken utan kondenserat fett en del av fettmärkena (det stora på plåten)kan troligen härledas felaktigt monterad luftslang. luftslangarna på detta polska möget är inte lätta att hantera och är en källa till irritation när man skall göra enkla grejer so
JSten: [citat] Precis, on/off reglering med hysteres. Om jag inte minns helt fel så går det att ställa kompressorkskyddet mellan en och tio minuter, d.v.s. ganska kort tid. Sen är det helt vilka inställningar man har och hur man lastar skåpet som avgör hur ofta kompressorn behöver köra. T.ex. kör jag med en grads delta, d.v.s om det blir en grad över önskad temperatur, då startar
Anonymiserad 137805: [citat] Syns för dåligt för att se vad det är eller varifrån. Men frågan är om det kommer från kylskåpet
Immobil: Problemet är löst, en tråd till tempgivaren hade lossnat. Nu sitter den på plats och maskinen funkar!
Anonymiserad 137805: [citat] antagligen var din tank på sidan tom
Sara00K: Va bra att den va tystare!! Jag har skåp för integrerad kyl frys spå den går bort, annars tycker jag bespokes är snygg också. Nu har jag precis beställt en från liebherr. Dyrt märke så hoppas på att den håller kvaliteten!!
Anonymiserad 137805: [citat] kör du alltid två maskiner om dagen så är det nog motorkolen
Tubie: [citat] Hej! Köpte ett "Allergy plus" filter idag. Frågade om varför de inte får kalla det för Hepa 13-filter och fick till svar att det ska uppfylla vissa krav och standarder (om jag tolkade det rätt) trots att filtret är motsvarigheten till Hepa 13.
Danii KD: Det verkar som att det är någon bugg som inträffar ibland och tydligen har maskinen ett rätt långt minne så man behöver ha sladden utdragen väldigt länge för att den ska återställa programmet. Därefter fungerar det.
taffyyss: Var iväg på Mediamarkt och köpte en sådan: https://www.elbutik.se/product.html/perilex-sladdstall-5g15?category_id=722 Inkopplad enligt tipsen ovan och nu funkar allt som det ska, både plattor och ugn samtidigt! Tuuuuuuuuuuusen tack för all hjälp!! Nu kan man ju lite mer till nästa gång. :giggle::ok:
Anonymiserad 137805: [citat] Amica-fabriken som gör dessa brukar åxå måla de vita med färg som krackelerar efter första ugnsanvändningen och blir brunt efter andra
johano: [citat] Hur gjorde du det? Jag är lite osäker på om jag ska använda våld eller inte :)
BSOD: Hade samma fel på en siemens torktumlare, trumman var kass. De skulle ha 1500 eller 1800 för bara trumman. Så det var inte aktuellt att ens reparera själv, än mindre ta in reparatör.
lundinaren: Uttaget är OK. På display ser det typ ut som när överhettningsskyddet utlöst, vilket hänt några ggr tidigare. Men det ju OK. Rengjord och dammsugen på insidan. Börjar titta på nyköpsalternativ.
Anonymiserad 137805: [citat] Så är det!
Grundlös: Nja, ligger man på golvet så kommer man åt med en smal arm att stoppa i eller dra ut kontakten i vägguttaget men inte mer än precis. Att skruva loss uttaget och rota inne i dosan är omöjligt om man inte är bläckfisk eller nåt. Och jag menar att regeln gäller alla dosor, inte bara dom med blindlock på.
Roger G Olsson: Tack för svaret. Vi behöver också en 70-spis så det blir nog den. Gott Nytt År! [citat]
Anonymiserad 137805: [citat] Ja den skall du vara rädd om annars är dessa arcelic maskiner inte jätte driftssäkra de är ju samma som bla Cylinda och grundig
Anonymiserad 137805: [citat] googla på TD 76 för det är plattformen på asko-språk på typskylten tror jag detta står ja du jobbar bakifrån, locket bort m13 för trumaxlen bort och alla torx 20 runt kanten samt tre i den vänstra nedre kvadranten så de som håller luft kanalen behöver du inte tabort ju det sitter ett kullager bakom M13muttern som nås från andra sidan och det är ju idee att byta detta
Dragoslav: [citat] Hej. Har du kanske bild på den motstånd? Mi tumlare har sama fel. Eller vill du laga min kortet!
13th Marine: Det udda är att den kör första halvan utan problem, för att sen bete sig underligt, rensade silarna redan när den strulade första gången, passade på att rengöra backventilen eller vad den kan kallas. Nu har jag kört ett intensivprogram som gick som det skulle, tog ett program och tom maskin till nu, men med citronsyra.
Höghus: Där blev jag grundlurad! Jag letade upp en gammal intorkad flaska med MP52 hällrengöring och gnodde rejält. Eftersom fru Höghus redan hade provat med nån rengöring trodde jag det var kört, men det var avlagring som gick att få bort. Det var en distinkt kant som verkligen kändes som en spricka. God jul! Höghus
Anonymiserad 137805: [citat] kolla med e-nr på bosch hemsida och ja de kostar så mycket, det är billigt...