Vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] Nej Du får leta efter typskylten inne i skåpet ofta bakom en låda på vänster vägh
Anonymiserad 137805: [citat] Om luckan inte är stängd under disk...
JohanLun: Återkopping... Jag kollade elcentralen, det var 3-fas 16A (eller snarare 2 faser till häll och en märkt ugn). Min mamma hade kollat på fel ställe. Så alla hällar som finns lär funka. :) Nu tyckte jag den häll hon har verkar funka, men den är ju gammal och inte induktion så... Jag avser köpa en häll och koppla den lika som den gamla, då bör nolla mm stämma. Om en elektriker kopplat
Anonymiserad 137805: [citat] 20 år sätter sina spår, troligen är det pumpen dom gett upp, finns några kvar och kostar ca700. -
Tomture61: Av ngn knepig orsak har kylskåpet lugnat ned sig , låter bara illa ibland nu :thinking: Hittade inte ngn info i manualen om att ej koppla på strömmen om skåpet legat ned (byta sida på gångjärnet tex) Att man måste vänta ett dygn eller timmar :thinking:
XMian: [citat] Stort tack för att du orkar svara på inlägg såhär! Kan det va så, alltså? Jag kör ju med Yes platinum och maskinens autoprogram, 55-65 grader och jo, jag brukar skölja tallrikarna lite innan jag sätter ner dom. Kanske är det som är felet! Får pröva att skippa sköljningen!!
Anonymiserad 137805: [citat] Fel flaska, kolla toppen. Difftrycksventilen kass, prova att stänga av vattnet innan du byter flaska
Jönas: [citat] Typiskt användande i vår familj på sex personer; gräddar av ett bröd alternativt klyftor av potatis i ugnen. Samtidigt steker nått och kokar en stor gryta pasta. Eller gräddar dubbel sats pannkaka på två eller tre laggar och kokar soppa. i dessa fall är det vanligt, en bit in i processen, att ena halvan av induktionshällen tappar effekt.
raveper: Svårjobbat kommer det bli om du ska ha maskinen inkopplad samtidigt som golvet skall läggas.
Höghus: [citat] Själv sågade jag ut en skiva i masonit för att se om jag kunde få väggskivorna i Cembrit jag tänkt mig till källaren ner i trappan. Brant, smal och 90 grader sväng, men det gick bra. /Höghus
Anonymiserad 137805: Det är bra om du vill köpa koreansk med en sjötransport över halva jordklotet, då för då talar man om för alla med klimatångest var skåpet skall stå! Utöver detta är inga av dessa produkter något att bli upphettad över. Kolla med dina vänner vad de tycker om sina.
Anonymiserad 137805: [citat] flytta tråden fler ggr.... Enklast att kolla om den är förberedd för omhängning är att ta bort dispensern och se om det finns fler utgångar för kabel. förutom detta behöver du sk stängningsbeslag för ny gångjärnssida
jahallåja: Avslutar tråden med att rapportera att maskinen, efter byte av inloppsslang med ventil, inte längre tar in vatten. Finns kanske lättare sätt, men jag monterade bort sidoplåten (skruvar både på baksida, ovansida och en fram), kopplade loss vattenslangen samt kontakterna till ventilstyrningen. Klämde ihop snäppena från insidan av maskinen så att fästet kunde dras ut och loss från
Micke BRF: [citat] Hej, tack för svar. Lösningen för mig var att avvakta... Men ändå kommit fram till att det kommer bli en Smeg eller Lofra när jag väl köper nytt. Blandning av det skrala utbudet och div info jag fått.
Kirre2: [citat] Provar så snart jag är hemma igen!
Widmarkss: Hej Vi har en diskmaskin som är inbyggd i ett skåp som nu sjunger på sista versen! Den är alltså 55cm i bredd och 76 hög. Vi har hittat en AEG som finns i Sverige. Skulle vilja kunna välja på fler.. Har tittat på de flesta märkena men inte hittat ngn! Så nu funderar vi på att handla i Tyskland då förhoppningsvis det finns större utbud. Tips önskas på: Näthandel i Tyskland Tips
Anonymiserad 137805: [citat] låter som glapp, pumpen ger ju felkod men visst är det så att det som inte löses med lite övertalning fixas med mycket våld...
Vonelffors: https://www.byggahus.se/forum/threads/tvaettmaskin-bosch-serie-6-felkod-e10-e00.433884/
Anonymiserad 137805: [citat] Iom att alla tillverkare övergår till detta så...
BirgitS: [citat] Fast det är ju lite skillnad på att ta ut en skål och en stor ugnsform eller plåt. I ett kök anpassade vi skåpstommarna så att gasröret fick plats i hörnet.
Höghus: Så var tätningslisten på plats. Enkelt jobb att lossa luckan, ta bort den gamla och snäppa den nya på plats. Den gamla såg ut att ha fungerat som fett-fälla, den var rejält kletig och äcklig. Den hade tappat spänsten och klämde inte speciellt bra mot kanten på innerbaljan i plast. /Höghus [bild]
Anonymiserad 137805: [citat] Dra fram skåpet och hitta kompressorn där är avfrostningsskålen ovan för den pipen
johanjacobsson1900: Hej ! Takintegrerad fläkt med extern vindsmotor Hade en fundering kring placering av den externa motorn på vinden. Är det att föredra att montera motorn ovankant fläkt på vinden. Eller om möjligt kanske flytta den några meter sidledes innan imkanalen dras ut genom yttertak. Tänker att ljudnivån bord vara lägre samtidigt som effekten kanske minskar om man har för många böjar på väg
Anonymiserad 137805: [citat] Kretskortstillverkaren tillhandahåller inget kretschema, därmed inte leverantören heller, kopplingschema finns för komplett produkt vilket inte ger något i detta fallet. I min värld är swichade nätaggregat och reläer digitalteknik. I detta fallet är det bara spänningsregulatorn som är kass. Finns en i Holland som byter dessa om man inte vill göra det själv.
Smarteus: [citat] vet inte om jag fick det att låta värre än det är :)
Anonymiserad 137805: [citat] Man släpper inte sidan man bara gör plats för ggj och näve