Skärgårdsbyggare
Skärgårdsbyggare: Vi ska enligt kökstillverkaren ha kul/frys med fasta gångjärn. När vi tittar på Siemens står det ”platta gångjärn”. Är det rätt?
0 svar · 2,6k läst
R
roesnaes11: [citat] Förstod att du menade att det glipar för mycket, men bra om du får in två täcksidor där:-) Jag beställde en vinkyl igår, passa på under Black Week ;-)
5 svar · 17,9k läst
G
Gaston11: [citat] Helt ny tvättmaskin årsmodell 2021 och kolla på https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-i-dos.365031/#post-4457363 och inlägg #8
14 svar · 13,2k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] Den beteckningen ger en flerfärgad kyl/frys. Vad är det du har?
2 svar · 2,7k läst
J
Julia H: Tjena, Någon som vet om Siemens KI86NAFF0 alt Siemens KI86SAFE0 passar till metod stommar? Har mejlat med 2 olika försäljare som hävdar att de inte är kompatibla med METOD. ”Nej jag får inte fram att gångjärnen ska fungera med denna för Ikea Metod.” meddelade en försäljare. Blir förvirrad då jag läst på forum att folk har satt in just KI86SAFE0 till metod. /Julia
0 svar · 2,1k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] tråkigt på den spisen men så är det
11 svar · 4,8k läst
·
N
Anonymiserad 137805: [citat] Tyvärr så är det inte helt relevant då det är stora individuella skillnader på dessa pga den hafsiga tillverkningen i den turkiska fabriken
14 svar · 5,1k läst
Spiken i kistan
Spiken i kistan: Ser inte var den har spruckit, men är det vid ändarna kan du bara skära av den, plocka bort det trasiga och trycka dit den igen. Lite pill men går på 10 min.
3 svar · 2,4k läst
·
Nefrums
Nefrums: [citat] Ljuset i sig. Synligt ljus är precis samma elektromagnetiska strålning som det som kommer från antenner, mobiler och även micron. Synligt ljus är ungefär 10.000 ggr farligare än radio signalen från en mobil, vid samma effect. Så en 2W lampa är 10.000 ggr farligare än en mobil. Fortfarande helt harmlös dock. Elektromagnetisk strålning är inte skadligt vid frekvenser under
15 svar · 4,3k läst
·
JRo1976
JRo1976: [citat] Ja jag var inte på samma linje men tyvärr behöver både ugnen och disken en skiva att stå på. Tillsammans är de 45+41 cm = 86 cm och då har jag inte plats för en skiva emellan. Jag skulle behöva hitta en ugn med höjd som är bara 40. Då hade det varit perfekt
6 svar · 3,8k läst
·
O
Anonymiserad 137805: [citat] det är väl inga takintegrerade fläktar som är enkla att installera? stora hål på hög höjd igenom trossbottnar och väja för takstolar, isolerar rör i olika böjar mm.
1 svar · 1,9k läst
T
tombe691: [citat] Tack!
15 svar · 9,7k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] [citat] Jag tänkte rentallmänt runt trumman i synnerhet tätningar a fram och bak
8 svar · 1,5k läst
·
S
Anonymiserad 137805: bilder på läcka?
4 svar · 1,3k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] Sitter i betraktarens ögon...
20 svar · 3,1k läst
·
O
Anonymiserad 137805: [citat] gjort det
23 svar · 11,0k läst
·
J
jj44: Hej! Vad är är egentligen skillnaden dessa frysar emellan? Båda heter RZ32 men skiljer lite i modellbeteckningen. och den ena är 1500:- billigare =). Samma specs vad jag kan se.
0 svar · 1,1k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] Tråkigt är nog ordet du söker
3 svar · 1,1k läst
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Njae... men smaken är som baken.
6 svar · 5,8k läst
·
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Termostaten Fläkten Köldmedelläckage Men.. Skåpet SKA väl inte hålla mycket längre än 15år.
6 svar · 16,7k läst
·
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Dålig jämförelse. Volvo går ju inte sönder! "Det är inget fel på din Volvo - Det bara känns så".
14 svar · 8,2k läst
Düsseldorff
Düsseldorff: Har har vi ju uppenbarligen massa folk med erfarenhet av lite dyrare spisar. Nån som har en AGA Masterchef Deluxe Induction? Sjukt sugen på att investera i en sån.
7 svar · 11,6k läst
S
sagan1: Nu fixad,inga blixtar och värmer utan anmärkning.Kostnad:några ml Karlsons klister..ny platta hade kostat bara 100 kr men tagit lite tid att få hem.
12 svar · 5,0k läst
·
J
jonaserik: Den gamla är en ren 380/400V spis utan nolla, den nya är lika ( Grattis inga problem med inkoppling ) Har du ett uttag perilex. Den kabel som syns på gamla spisen, bort med den, har passerat bäst före datum för länge sedan, fnöskig och torr. Ny spiskabel med 4 ledare i räcker bra 3 faser och jord i .
1 svar · 1,4k läst
·
S
sagan1: Jag har skickat fråga till Relek som gör elpatroner väntar på svar..
25 svar · 3,8k läst
·
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Rackarns oxå, Jag som hade hoppats på Miele i fortsättningen. Nu blir det att leta någon annan Tysk (helst med 5 års gar). Bauknecht, Liebherr, Siemens eller Bosch? De två första är dock för dyra för min plånka. Två viktiga ting att "läsa av" före köpet - Garanti samt Tillverknings landet !!!
7 svar · 6,4k läst
P
Plutus: Om det kommer vatten i skålen på baksidan är röret rensat, vattnet i skålen dunstar bort när kompressorn går
12 svar · 28,4k läst
·
Demmpa
Demmpa: Se på typskylten istället, https://www.nettoparts.se/shop/diy-aalder-paa-siemens-31265s1.html https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/kundservice/reparation-och-service/bokning
1 svar · 3,5k läst
·
G
Anonymiserad 137805: [citat] Det finns ju paketpris. Och ofta kan en säljare ge offert på rubbet
36 svar · 18,1k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] Eller någon av dess handgånga servicepartners
6 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.