Hej!

Är det någon här som vet varför inte det går att koppla in en temp. givare i Shelly Plus UNI? Alla grejer är helt nya, men den hittar inte temp givare. Tror jag ska ha kopplat temp. givaren rätt. Är det någon inställning som ska göras? Tacksam för hjälp.
 
  • Gränssnitt för att lägga till en periferienhet i Shelly Plus UNI, visar temperaturgivare DS18B20 ej hittad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20250817_155222.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Temperaturgivare med kabel, 2 meter lång, modell DS18B20, visas på en produktsida med specifikationer och pris, kostar 69 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

För mig räckte det att koppla in den och trycka på Rescan så vips dök den upp. Så kolla för tredje gången att du kopplat rätt. Har du ett mätinstrument så mät upp 5V och jord.
 
  • Gilla
Olof79
  • Laddar…
Var glapp i tempgivaren, vickade lite på toppen på den så hittades den direkt.
Tack för hjälpen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.