904 läst ·
3 svar
904 läst
3 svar
Erfarenheter av Danalock v3 zwave
Någon som har erfarenhet av danalock v3 zwave? Undrar lite hur driftsäkert det är? Och hur bra kopplingen mot tex home assistant kan vara?
Kollade först på dormakaba dkey, men då verkade den inte gå att låsa den remote, vilket är en funktion jag tänker man vill ha! Vill därför veta om danalock alltså går att både låsa och låsa upp remote! Om tex barn ska komma in och glömt nyckel och app krånglar eller så..
Thx, davve!
Kollade först på dormakaba dkey, men då verkade den inte gå att låsa den remote, vilket är en funktion jag tänker man vill ha! Vill därför veta om danalock alltså går att både låsa och låsa upp remote! Om tex barn ska komma in och glömt nyckel och app krånglar eller så..
Thx, davve!
Jag har det låset, och det fungerar mycket bra.D davve00 skrev:Någon som har erfarenhet av danalock v3 zwave? Undrar lite hur driftsäkert det är? Och hur bra kopplingen mot tex home assistant kan vara?
Thx, davve!
Dessutom enkelt att installera.
Du kan dessutom ladda ner en app, som familjen/hantverkare/hundvakt kan använda, där du styr åtkomsttider mm.
Har haft det integrerat i Telldus, och nu är det i Homey, och det går att låsa/låsa upp "remote".
Har kört med det låset sedan 2019 och jag upplever att det är driftsäkert.
Batteribyte ca 1gång/år,
Jag har dessutom den externa kodpanelen, för att göra det enkelt för till exempel min mamma.
Men jag har aldrig använt Home Assistant, så där kan jag inte hjälpa dig.
Ok, tack för svar! låter faktiskt väldigt bra.Hannuse skrev:
Jag har det låset, och det fungerar mycket bra.
Dessutom enkelt att installera.
Du kan dessutom ladda ner en app, som familjen/hantverkare/hundvakt kan använda, där du styr åtkomsttider mm.
Har haft det integrerat i Telldus, och nu är det i Homey, och det går att låsa/låsa upp "remote".
Har kört med det låset sedan 2019 och jag upplever att det är driftsäkert.
Batteribyte ca 1gång/år,
Jag har dessutom den externa kodpanelen, för att göra det enkelt för till exempel min mamma.
Men jag har aldrig använt Home Assistant, så där kan jag inte hjälpa dig.
Kör du med eller utan danalocks gateway då?
Klicka här för att svara