1 808 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Dags att uppgradera
Hej forumet, har en rörig blandning av DICO (numera Alert Alarm) 15 år gammalt larm med trådlösa dekkare, trådlös utomhussiren och GSM modul kopplat till larmcentral (som faktiskt funkar!), några D-Link kameror i huset som plingar i mobilen när de larmar och även ett nytillskott - Telldus för att styra belysningen. Dessutom ett antal strålkastare på utsidan av huset som lyser upp vid rörelse. DICO / Alert ALarm är det gamla systemet, dvs ingen app utan larmas av/på med en liten fjärrkontroll. Köpt på slutet av 90-talet.
Tre olika system alltså - jag undrar hur jag kan bygga ihop det, finns det någon systemlösning som ordnar;
- larm med koppling till central
- IP-förbindelse med GSM - backup modul
- ca 10 trådlösa IR och dörrkontakter
- 3-4 kameror inne och 2-3 utomhus för att hålla koll på tomten
- en app som sköter av/pålarmning
- pushnotiser på allt vid rörelse (kameror, IR-detektor, dörr/fönster)
- tända/släcka belysning (det som Tellduse gör idag)
- larma/pushnotis vid rörelse kring fastigheten (då strålkastarna går på)
Har surfat runt lite men inte hittat något som klarar av både belysning, larm, kameraövervakning och även
appar som signalerar och som jag kan styra larm av/på med.
Tacksam för alla tips
Tre olika system alltså - jag undrar hur jag kan bygga ihop det, finns det någon systemlösning som ordnar;
- larm med koppling till central
- IP-förbindelse med GSM - backup modul
- ca 10 trådlösa IR och dörrkontakter
- 3-4 kameror inne och 2-3 utomhus för att hålla koll på tomten
- en app som sköter av/pålarmning
- pushnotiser på allt vid rörelse (kameror, IR-detektor, dörr/fönster)
- tända/släcka belysning (det som Tellduse gör idag)
- larma/pushnotis vid rörelse kring fastigheten (då strålkastarna går på)
Har surfat runt lite men inte hittat något som klarar av både belysning, larm, kameraövervakning och även
appar som signalerar och som jag kan styra larm av/på med.
Tacksam för alla tips
Tex. Jag har precis köpt Vera Secure testat i två veckor. Sök här på forumet.
Rea idag:
http://www.lohelectronics.se/black-friday-to-cyber-monday/vera-plus-paket-11968.html#intro
Kopplat mina gamla Dlink kameror och fönster dörr rörelse sensorer till den Z-wave. Den kan även styra zigbee Ikea Trådfri lampor. Går att koppla in gamla saker med Z-Wave prylar med in, utgångar, har tex fönstersensor med reläingång.
Den har batteri och 3G modem med sim kort och snart finns även abonnemang (firmware passar inte 3G i Europa ännu) .
Vera appen kan tända lampor eller larma av på gsm positionen på din telefon, geofencing.
Många larmar på av med Telefon eller Rfid taggar.
Rea idag:
http://www.lohelectronics.se/black-friday-to-cyber-monday/vera-plus-paket-11968.html#intro
Kopplat mina gamla Dlink kameror och fönster dörr rörelse sensorer till den Z-wave. Den kan även styra zigbee Ikea Trådfri lampor. Går att koppla in gamla saker med Z-Wave prylar med in, utgångar, har tex fönstersensor med reläingång.
Den har batteri och 3G modem med sim kort och snart finns även abonnemang (firmware passar inte 3G i Europa ännu) .
Vera appen kan tända lampor eller larma av på gsm positionen på din telefon, geofencing.
Många larmar på av med Telefon eller Rfid taggar.
Redigerat:
Hej, skulle starta en tråd med samma namn så jag blev skickat till den här tråden istället.
Så jag tänkte att jag lånar den.
Ja, funderar på en kamera som uppfyller några krav:
- Ska helst vara enkel att installera (iaf det digitala biten)
- Den ska sättas upp under takfoten som är ganska högt upp, så det är bra att den inte behöver plockas ned allt för ofta för att ladda.
- Med inbyggd minne för att slippa homebased eller vad de heter.
- Bra räckvidd på rörelsesensor då som sagt kommer sitta 7-9m bort.
- Helst med ansiktsigenkänning för att slippa massa notiser.
- Pris max 3000kr
Finns det någon bra kamera i närheten av mina krav.
- Den ska sättas upp under takfoten som är ganska högt upp, så det är bra att den inte behöver plockas ned allt för ofta för att ladda.
- Pris max 3000kr
Arlo skulle jag säga.T tyomka skrev:Hej, skulle starta en tråd med samma namn så jag blev skickat till den här tråden istället.
- Pris max 3000kr
Ansiktsigenkänning vet jag inte om det finns någon kamera alls som kan uppfylla, men väl vad det är för typ av objekt, till exempel människa, djur, fordon mm.
Klarar 3-6 månader på batteriet beroende på hur man ställer in den.
Wifi, så enkel att montera.
Jag är oerhört nöjd med mina.
Klicka här för att svara