Hej,

Jag låser idag en port med hjälp av en Shelly 1 och en Arduino och det fungerar fint. Men nu önskar jag få in kriteriet om porten är öppen/stängd i det hela, dvs. det skall inte gå att låsa om porten är öppen.

Till detta har jag köpt en Shelly Wave i4 DC för att få in input från porten.

Se bifogade bilder.

Nu till min fråga: var/hur i Shelly-appen ställer jag kravet att SW1 måste vara sluten för att kontakten i Shelly 1 skall få lov att sluta?

Jag vet att jag kan ställa dessa krav i Arduinon men då får jag inte informationen tillbaks till appen utan att göra det väldigt avancerat.

Mvh
Thomas

• Diagram över ett låssystem med Shelly och Arduino; inkluderar ställdon, portar för status öppen/stängd, samt elektriska anslutningar och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Shelly-appens dashboard visar kontroller för portlåsning, låst/upplåst status och stängd/öppen status med en knapp för att stänga av.
    Skapa konto
Okej, det verkar som jag svara själv 😊

Efter en del sökande på nätet och diskuterande med Microsoft Copilot så kom jag fram till att jag behövde skriva ett script för att fixa detta.

Jag kan ganska lite om kodning men klarar mig för husbehov, men döm om min förvåning, Copilot är mycket bättre än mig på programmering, vi blev riktigt bra kompisar 😊

Så skall Du koda ett script till Shelly så ta hjälp av AI, jag använde Microsoft Copilot men jag antar att det finns fler som kan!

Mvh

• Kodexempel för Shelly-enheter och BLU-knapp med skript för att styra låsning och upplåsning genom knappttryckning.
    Skapa konto
  • Gilla
Skumbergh och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.