96 527 läst ·
87 svar
97k läst
87 svar
Sector Alarm var precis här
Tumregel när det gäller hemlarmsförsäljning (som jag har lärt mig genom åren som villaägare)
- Det finns aldrig någon "installationskostnad", främst inte hos Sector. Sector kör alltid samma snack hos alla kunder och har gjort i cirka sex år. "Nu är det några stycken här på gatan som vill teckna hos oss och ju fler vi blir, desto billigare för alla!" I själva verket är det enbart du som är intresserad. Hittar du någon sectorkund som betalat full installationskostnad så är denna kund unik kan jag lova dig.
- Det lönar sig i längden att ha larmet uppkopplat, tjuven vet att i de flesta fall att "dessa skyltar går att köpa på jula", "detta larmet ringer i bästa fall i den boendes telefon" och så vidare. Om tjuven ser skyltar från t.ex. Verisure, Sector, då vet tjuven att så fort larmet tjuter är behörigt folk på väg hit. Sen skitsamma om han är kvar i huset när de anländer, dom kan möta polisen på vägen osv osv.
Idag har jag larm, tänker inte säga vilket för att vara opartisk, MEN, skulle aldrig välja att abonnera min utrustning hos sector/verisure. Dock skulle jag aldrig tumma på säkerheten med uppkoppling.
- Det finns aldrig någon "installationskostnad", främst inte hos Sector. Sector kör alltid samma snack hos alla kunder och har gjort i cirka sex år. "Nu är det några stycken här på gatan som vill teckna hos oss och ju fler vi blir, desto billigare för alla!" I själva verket är det enbart du som är intresserad. Hittar du någon sectorkund som betalat full installationskostnad så är denna kund unik kan jag lova dig.
- Det lönar sig i längden att ha larmet uppkopplat, tjuven vet att i de flesta fall att "dessa skyltar går att köpa på jula", "detta larmet ringer i bästa fall i den boendes telefon" och så vidare. Om tjuven ser skyltar från t.ex. Verisure, Sector, då vet tjuven att så fort larmet tjuter är behörigt folk på väg hit. Sen skitsamma om han är kvar i huset när de anländer, dom kan möta polisen på vägen osv osv.
Idag har jag larm, tänker inte säga vilket för att vara opartisk, MEN, skulle aldrig välja att abonnera min utrustning hos sector/verisure. Dock skulle jag aldrig tumma på säkerheten med uppkoppling.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Vi går i samma tankar, har med sparkat ut sector Alarm, det största paketet alldeles för dyrt, och betänk 20år..rullar på.
Har flera bekanta som kör hemautomatiseringssystem och får hemlarm som bonus.
En granne kör Vikinglarm, tror det är wi-fi och Gsm, samt 12v batteribackup, samt styrs via app.
Kostade ca 5000kr, ingen månadsavgift.
Har flera bekanta som kör hemautomatiseringssystem och får hemlarm som bonus.
En granne kör Vikinglarm, tror det är wi-fi och Gsm, samt 12v batteribackup, samt styrs via app.
Kostade ca 5000kr, ingen månadsavgift.
Sedan mina tidigare inlägg här, så har jag idag förutom att fortfarande ha Sector, även installerat eget system med både brandvarnare, men även kameror som spelar in dygnet runt 24/7, detta går enbart via interna nätverket, lagras på nas, kan kolla allt via telefonapp, så länge som det finns ström i kåken så snurrar detta oberoende av resten.
Så det innebär ju både livrem och hängslen, men tycker det är värt detta, har kunnat testat Sector både i planerade och oplanerade tester, och det fungerar helt enligt önskemål, värt varje öre som läggs ut varje månad.
Så det innebär ju både livrem och hängslen, men tycker det är värt detta, har kunnat testat Sector både i planerade och oplanerade tester, och det fungerar helt enligt önskemål, värt varje öre som läggs ut varje månad.
Nu var nån jävel just hit och verkade inte fatta vinken att DRA ÅT HELVETE fast jag sade flera gånger vi ska inte ha något. Jävla sector och deras dörrknackeri, dom var hit förra året också. Alla idiotföretag som ringer eller knackar dörr är automatiskt bojkottade, för evigt!
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Är du helt säker på att det var dom? Det har varit en hel falska sector alarm "säljare" i omlopp.
Besserwisser
· östergötland
· 2 773 inlägg
En varningsflagga är ju om personen faktiskt verkar vara påläst och kunnig. Då är det antagligen bluff.D d0391m0 skrev:
Sectors egna säljare är riktiga stolpskott och har ingen aning om vad de snackar om
Träffade en säljare från Sector Alarm igår. Ung kille, väldigt trevlig osv men tjänsten var helt enkelt för dyr tyckte jag, 6000kr per år (gick inte att pruta ner detta).
Var inte helt helt såld på överfallsskyddet och lite annat i deras lösning.
Var inte helt helt såld på överfallsskyddet och lite annat i deras lösning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
