Hej,
Jag har köpt ett hus som har verisurealarm. Jag har inget abonemang men all utrusning sitter kvar i huset, det kommer en plingsignal när någon dörr i huset öppnas vilket jag tycker är bra då huset är stort och man har på så sätt lite koll om barnen springer ut eller så. Däremot har det nu börjat komma ett ljud som jag inte hört förut, är det någon här som känner igen den signal som kommer två gånger.
Jag gissar att den varnar för svagt batteri i någon av dörrmagneterna, men vet inte då jag inte har någon verisureapp. Någon som vet vad denna signal indikerar?
Jag har köpt ett hus som har verisurealarm. Jag har inget abonemang men all utrusning sitter kvar i huset, det kommer en plingsignal när någon dörr i huset öppnas vilket jag tycker är bra då huset är stort och man har på så sätt lite koll om barnen springer ut eller så. Däremot har det nu börjat komma ett ljud som jag inte hört förut, är det någon här som känner igen den signal som kommer två gånger.
Jag gissar att den varnar för svagt batteri i någon av dörrmagneterna, men vet inte då jag inte har någon verisureapp. Någon som vet vad denna signal indikerar?
Det betyder att något är fel, men det kan betyda vad som helst egentligen så utan appen eller ett samtal till Verisure är det omöjligt att säga vad som är fel. Kan vara defekt produkt eller så enkelt som batteritorsk i en enhet
ladda ner deras app och skapa ett konto och se om du kan få larmet reggat mot kontot. Jag har kört Verisure i 5-6 år utan att betala någon månadskostnad 
Tack för svar. Har inte alla uppgifter för att aktivera appen, får se om jag kan lyckas charma Verisure om de kan ge ut de uppgifter jag behöverAndjul skrev:
Det betyder att något är fel, men det kan betyda vad som helst egentligen så utan appen eller ett samtal till Verisure är det omöjligt att säga vad som är fel. Kan vara defekt produkt eller så enkelt som batteritorsk i en enhetladda ner deras app och skapa ett konto och se om du kan få larmet reggat mot kontot. Jag har kört Verisure i 5-6 år utan att betala någon månadskostnad
![]()
Oskick skrev:
Tack för svar. Ja jag har köpt batterier och tänkt att testa byta i dörrmagneten. Har googlat runt och det framgår att man skall sätta larmet i ”batteribytar läge” innan man byter. Så jag är lite rädd att jag drar igång larmet om jag bara byter batterier utan att kunna få tyst på det då jag saknar app, koder osvOskick skrev:
Ja, risken är stor att du får ett sabotage larm.F fldp skrev:Tack för svar. Ja jag har köpt batterier och tänkt att testa byta i dörrmagneten. Har googlat runt och det framgår att man skall sätta larmet i ”batteribytar läge” innan man byter. Så jag är lite rädd att jag drar igång larmet om jag bara byter batterier utan att kunna få tyst på det då jag saknar app, koder osv
Du kan varsla kundtjänsten om när du tänker göra batteribytet så kan dom sätta brytaren i ’renoveringsläge’.
Lycka till!
Klicka här för att svara