Behöver sätta upp övervakningskamera på en fastighet jag inte bor på. Hur löser man det?

Hade gärna haft en övervakningskamera som satt så den filmade in när en bil kör på vägen strax innan den kör in framför huset. Och en på baksidan av bostaden. Kanske en som sitter på framsidan av bostaden. Ska kunna fungera även i mörker.
Ligger inte nära allmän väg och granne en bit bort.
Hade velat ha notis i min mobil när någon kommer. Bra om man kunde få notiser i fler mobiler om det går. Lagrad inspelning om de inte är så dyrt. Fiber finns i bostaden. Själv bor jag några km bort.
Någon som vet hur man löser det?

MultiMan
Jag har fiber och satt upp WiFi som når, annars får man dra kabel om kameran har stöd för det: https://www.byggahus.se/forum/threa...a-batteritid-enbart-bluff.574392/post-6621499

Jag får aviseringar i telefonen om larm, och i klockan också (gammal Huawei). Detta utan någon extra kostnad. Kan titta live och inspelat på alla kameror direkt via telefonen. Finns länk för kontroll i dator/webbläsare också.

Solpanelerna räcker en stor del av året, men det beror på mängden larm också. Laddning via elnät bör man nog ha i mörka Sverige vintertid.

Tittade runt i appen som har massor av funktioner och det dyraste abbet som lagrar i molnet kostar €6 per månad. Jag kör helt utan abb och spelar in på 128GB-kort som räcker mycket länge. Molnlagring är bäst då det kvittar om kameran blir förstörd, filmen finns ändå kvar. UPS till router/WiFi och skyddad/dold fiber är extra säkerhet vid sabotage eller strömavbrott. Jag har det också. Ingen stor kostnad då de enheterna drar så pass lite ström.

Man verkar kunna dela till flera telefoner, iaf om man betalar.

Jag har nyss köpt en Reolink RLC-810WA för att labrora lite in mot mitt "smarta hem".
Men jag tror att den kameran kan lösa ditt behov.
Kan lagra på SD-kort, eller i molnet om du vill betala.
Men i övrigt gratis med appen, och du kan få notisera baserat på lite olika objekt om du vill.
Har bara haft den några dagar, men den funkar tillfredställande hittils.
Ansluter med WiFi eller Ethernet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.