13 195 läst ·
53 svar
13k läst
53 svar
Verisure utan abonnemang
Det är ju intressant, men så funkar väl vi människor.A ajn82 skrev:Verisure är ett jävla skit, men nu har vi baxat det ända hit...
Tänker ofta att jag ska byta ut vårt system, men blir jobbigt, och tror inte det finns integration mot mitt yale doorman från andra system t.ex. så blev nyligen så att jag istället band mig för två år framåt, men sänkt månadsavgiften från 995 kr till 500 kr.. tillräckligt billigt för att inte vara värt att byta system
Förändringar är alltid lite jobbiga, och det lever ju Verisure på i ditt fall.
Du är ändå villig att lägga ut 12kkr under två år, och då tänker jag att du värdesätter deras övervakningstjänst ganska högt, eller?
Jag hade funderat på att lägga dom pengarna på ett nytt system.
Att byta ut ett trådlöst system är inte så krävande, och det brukar alltid gå att "lura" någon teknikintresserad kompis mot en middag eller någonting sånt, om man inte känner att man bemästrar det själv. 😀
Jag är den teknikintresserade kompisen 🤣Hannuse skrev:
Det är ju intressant, men så funkar väl vi människor.
Förändringar är alltid lite jobbiga, och det lever ju Verisure på i ditt fall.
Du är ändå villig att lägga ut 12kkr under två år, och då tänker jag att du värdesätter deras övervakningstjänst ganska högt, eller?
Jag hade funderat på att lägga dom pengarna på ett nytt system.
Att byta ut ett trådlöst system är inte så krävande, och det brukar alltid gå att "lura" någon teknikintresserad kompis mot en middag eller någonting sånt, om man inte känner att man bemästrar det själv. 😀
Har ett ganska stort system, så räknar med att det tar ett par år innan jag blir break even på att byta ut allt, så hoppas att marknaden hinner utvecklas lite mer innan dess så för 500 i månaden tycker jag det är värt att skjuta det på framtiden.
Är det någon som har koll på auktorisering av Verisures larmcentral? Jag förstod att de inte längre uppfyller kraven för att själva få kalla ut brandkår, utan nu mer först måste skicka ut väktare innan de får kalla på brandkår. För många falsk larm.
Men den infon var från ett annat larm bolag och de ville ju sälja sin produkt så är lite osäkert på källan
Men den infon var från ett annat larm bolag och de ville ju sälja sin produkt så är lite osäkert på källan
Tidigare ägare hade installerat det senaste året innan vi flyttade in.Hannuse skrev:
Allt ingick så vi tänkte att vi provar på det lite när det ändå redan finns installerat.
Efter lite mer än 4 år ringde jag in för att säga upp det. De gav så klart betydligt lägre pris och tryckte på att när jag haft det 5 år då äger jag hårdvaran och kan välja att bara köra det utan larmcentral.
Så sure, kör väl på lite till och sen när man haft det ca 5.5 år ringde man in för att säga upp för nu får det vara nog, orkar inte hålla på att pruta ner varje år.
Det var då man också insåg att numera kan man inte köra det utan larmcentral längre.
Jag har själv ett stort teknikintresse så för min del är det inte mycket med Verisure eller andra larmtjänster som lockar. Däremot som småbarnsförälder och när man är nyinflyttade då läggs tiden på annat än teknikintresset.
Är det några hemlarm som faktiskt får larma räddningstjänsten utan att branden är bekräftad?Mekstr skrev:
Är det någon som har koll på auktorisering av Verisures larmcentral? Jag förstod att de inte längre uppfyller kraven för att själva få kalla ut brandkår, utan nu mer först måste skicka ut väktare innan de får kalla på brandkår. För många falsk larm.
Senaste jag läste om Verisure iallafall så får de inte det utan branden måste bekräftas, antingen via väktare eller kamera tex.
Är det någon som vet hur och om man kan administrera sitt Verisure system på något sätt efter att man friköpt det? Alltså om man friköper det nu. Jag menar för att ändra diverse och ev lägga till eller ta bort komponenter behövs det väl att appen och kontot fungerar
Går inte, allt slutar fungera.K krambriw skrev:
Brandvarnarna fungerar som vanliga fristående brandvarnare däremot.
Tidigare tror jag Verisure kunde bekräfta branden via kameran. Det där andra bolaget förstod jag som att de fortfarande får göra detR Rubb skrev:
Jag anmälde till ARN, fick behålla systemet lokalt samt en utbetalning på 3000 för att köpa min tystnad i början av 2025. Systemet fungerade lokalt i ca ett halvår innan det gav upp helt, nu är det endast brandvarnare som fungerar. Efter ett tag hörde de av sig och vill ha tillbaka dekaler och skyltar och försöker i den vevan värva in mig igen genom att byta ut utrustningen.H husägaren22 skrev:Tjena
jag blev också varse om samma sak nyligen, fick höra att de ändrat policy förra året och att vi som egentligen nu kunde göra larmet helt fristående - eller koppla in annan leverantör till mkt lägre pris - inte längre får göra det.
Jag kan inte heller smälta detta, får man ens göra så här??
Kan man stämma dem för att man nu måste investera i egna prylar, kanske skapa en reklamation via ARN?
Skulle uppmana alla skaffa autonomt inspelningssystem direkt och lägga pengarna dit samt på en villaförsäkring istället som täcker inbrott.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden