Har använt dragaren någon timme sammanlagt och nu upptäckte jag att chucken glappar.. Inte mycket men den är långt ifrån stum och glappaet syns tom för ögat..

Är detta ett vanligt fel och brukar det vara något krångel att använda garantin för att få den utbytt? Någon med erfarenheter?

Har nästan enbart borrat och skruvat i mdf och som mest med en 35 mm... Dragit några längra skruvar men aldrig belastat den särskilt hårt...

Inköpt på Jula för någon månad sedan...

Roterar chucken ok eller wobblar den?
Hur mycket glappar det?
Kollade på min (Har 2st DS 12DM) i sidledes rör det sig inget, i längd riktning rör de sig synbart men inte mycket. Båda är välanvända men jag aldrig tvivlat på maskinerna.
Du får talla på några maskiner i butiken om de uppförsig likadant.

Rund_skruvad skrev:
Roterar chucken ok eller wobblar den?
Hur mycket glappar det?
Kollade på min (Har 2st DS 12DM) i sidledes rör det sig inget, i längd riktning rör de sig synbart men inte mycket. Båda är välanvända men jag aldrig tvivlat på maskinerna.
Du får talla på några maskiner i butiken om de uppförsig likadant.

Små vibrationer då man borrar.. ¨

Har pratat med Jula och ska lämna in den så snart det går.. trodde jag inte om Hitachi efter att ha använt en del av deras dragare...

Glapp chuck efter knappt någon belastning alls... Återstår att se hur detta löser sig...

Du lär nog få en ny direkt om du lämnar in den till Jula.

Pengarna tillbaka då den hade utgått ut sortimentet.. Detta var mindre bra för nu måste det inhadlas en ny.. Hade gärna hittat en liknande hitachi eller tom samma modell om det går att finna för under 2000:- en chans till kan jag ge den...

Tips någon för en dragare för Max 2000:- ?

Har tittat på flera Hitachi i butik nu.. Samtliga förutom slagskruvdragarna hade glappande chuck... Och då har de väl knappt ens borrats med....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.