3 267 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Bordscirkelsåg från Axminster
Hej!
Är det någon som haft förmånen att kika på denna i verkligheten. Ny variant på temat Kinasåg eller bra grejor? Kostar £860 + £300 i frakt till Sverige.
Axminster AW10BSB2 254mm Saw Bench with Sliding Table
http://www.axminster.co.uk/product....nster+bench+saw&user_search=1&sfile=1&jump=44
Är det någon som haft förmånen att kika på denna i verkligheten. Ny variant på temat Kinasåg eller bra grejor? Kostar £860 + £300 i frakt till Sverige.
Axminster AW10BSB2 254mm Saw Bench with Sliding Table
http://www.axminster.co.uk/product....nster+bench+saw&user_search=1&sfile=1&jump=44
Kan inget om den aktuella sågen, men vid en första anblick verkar den väldigt lik den här sågen som DUAB säljer. 3000 kr billigare i Sverige hintar om att det kanske är en enklare såg som DUAB har eller att fraktkostnaderna på maskiner som den här inte gör det till ett lämpligt importobjekt.
Utan att verka för grinig ser det ju ut som kina maskiner (behöver inte vara nåt fel med det) De brukar finnas med lite olika namn, tex Wolftech från Lövångersmaskin.
Jag äger två sådana kinamaskiner( en bandsåg och en oscilerande vertikalslip).
Grejerna både känns och ser hyfsat stabila ut med riktigt gjutjärn i borden osv.
Men när man använt dem ett tag upptäcker man (åtminstone jag) att de inte
riktigt funkar så bra som man önskat.
Nu har jag ingen erfarenhet från just bordsågarna ovan, men vore det mina
pengar hade jag hellre väntat på en beggad "finare"maskin på blocket och kanske lagt till en tusenlapp då.
Min egen kina bandsåg kommer jag sälja och köpa nåt lite dyrare och förhoppningsvis rätt mycket bättre begagnad.
Den storleken på bordsåg verkar dock vettig, köp inget mindre, har själv en makita som är stark och pålitlig men betydligt mindre, men små bordsågar funkar möjligvis till attklyva plank o läkt, det blir bara skit med större skivor.
Jag äger två sådana kinamaskiner( en bandsåg och en oscilerande vertikalslip).
Grejerna både känns och ser hyfsat stabila ut med riktigt gjutjärn i borden osv.
Men när man använt dem ett tag upptäcker man (åtminstone jag) att de inte
riktigt funkar så bra som man önskat.
Nu har jag ingen erfarenhet från just bordsågarna ovan, men vore det mina
pengar hade jag hellre väntat på en beggad "finare"maskin på blocket och kanske lagt till en tusenlapp då.
Min egen kina bandsåg kommer jag sälja och köpa nåt lite dyrare och förhoppningsvis rätt mycket bättre begagnad.
Den storleken på bordsåg verkar dock vettig, köp inget mindre, har själv en makita som är stark och pålitlig men betydligt mindre, men små bordsågar funkar möjligvis till attklyva plank o läkt, det blir bara skit med större skivor.
... alla dessa alternativ...
... för en inte så mycket större peng än den som du får betala, köpte jag en begagnad makita 2700 OCH ett komplett table saw-kit från INCRA, inklusive fräsanhåll och annat godis...
... har numera sjuk precision, vare sig det är enskild sågning/fräsning eller om det är upprepade sådana.
... för en inte så mycket större peng än den som du får betala, köpte jag en begagnad makita 2700 OCH ett komplett table saw-kit från INCRA, inklusive fräsanhåll och annat godis...
... har numera sjuk precision, vare sig det är enskild sågning/fräsning eller om det är upprepade sådana.
Klicka här för att svara