1 402 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Borrmaskin med slag
Hej.
Måste köpa ny borrmaskin framöver. En kombinerad med slagfunktion. Med sladd.
Ska påbörja mitt husbygge till våren.
Vad rekomenderas till vettiga pengar? (max 3000 inkl.)
Och var köpa den?
Tacksam för svar.
Måste köpa ny borrmaskin framöver. En kombinerad med slagfunktion. Med sladd.
Ska påbörja mitt husbygge till våren.
Vad rekomenderas till vettiga pengar? (max 3000 inkl.)
Och var köpa den?
Tacksam för svar.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Skit i kombinerad. Köp en bra och lagom stor borrhammare och en enkel "ren" borrmaskin, alt. skruvdragare. De sista utan slag eller finesser.
Borrhammaren gör snyggare hål i sten/betong och en borrmaskin utan slag håller längre och gör dig glad.
Borrhammaren gör snyggare hål i sten/betong och en borrmaskin utan slag håller längre och gör dig glad.
Jasså ni säjer det.
Hmm, nåra förslag på modell och vettiga inköpsställe?
..........
Hmm, nåra förslag på modell och vettiga inköpsställe?
..........
Ska du ha den enbart för ditt husbygge och det inte är mängder med borrning i sten, utan lite infästningar i betong så klarar dig med en för 500-600:-, och det finns många noname maskiner.
Ska du använda den för att kunna bila i betong skulle jag gå upp i kvalite, men är större mängder att bila skulle jag då ändå hyrt en riktig bilmaskin.
Så de 2000:- du får över lägger du istället på en bra skruvdragare med växel så kan du borra med den och du klarar dig mycket långt med en 12V maskin.
Ska du använda den för att kunna bila i betong skulle jag gå upp i kvalite, men är större mängder att bila skulle jag då ändå hyrt en riktig bilmaskin.
Så de 2000:- du får över lägger du istället på en bra skruvdragare med växel så kan du borra med den och du klarar dig mycket långt med en 12V maskin.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Amen igen d^_^bAndersS skrev:Ska du ha den enbart för ditt husbygge och det inte är mängder med borrning i sten, utan lite infästningar i betong så klarar dig med en för 500-600:-, och det finns många noname maskiner.
Tål å tänka på. Tack så länge.
Klicka här för att svara