6 458 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Snöslunga Stiga Blizzard
Jag funderar att skaffa en snöslunga Stiga Blizzard:
http://www.carlsonerna.se/?ref=prisjakt&artnr=18-2830-29
Har någon här erfarenhet av den?
http://www.carlsonerna.se/?ref=prisjakt&artnr=18-2830-29
Har någon här erfarenhet av den?
Om du har råd så satsa på en Honda B&S är ju erkänt en förbannade skitmotor numera med vitala delar i plast 
Annars är den nog bra och får nog snön ur vägen
Själv ska jag få igång mitt 1500:- fynd, ett sånt bra fynd att snart har den kostat 500 i reservdelar och ännu går den inte.
Annars är den nog bra och får nog snön ur vägen
Själv ska jag få igång mitt 1500:- fynd, ett sånt bra fynd att snart har den kostat 500 i reservdelar och ännu går den inte.
Jag tyckte Stigan låg på smärtgräsen 
Hittade den här för 20.000 http://www.carlsonerna.se/show_prod...ow_cat.asp?cat_id=85&head_id=22&cat_id=85
Men det blir lite dyrt....
Jag kommer att få en trädgårdstraktor över som jag skulle kunna sätta plog på, tror du att det är något att ha? Jag har svårt att tro att man får tillräckligt med tryck i den för att kunna ploga?
Hittade den här för 20.000 http://www.carlsonerna.se/show_prod...ow_cat.asp?cat_id=85&head_id=22&cat_id=85
Men det blir lite dyrt....
Jag kommer att få en trädgårdstraktor över som jag skulle kunna sätta plog på, tror du att det är något att ha? Jag har svårt att tro att man får tillräckligt med tryck i den för att kunna ploga?
Smakar det så kostar det
Du vet att det finns beg också va 
En kompis hade en Stiga park med schaktblad, det var även snökedjor till. I mitt tycke helt värdelöst, det går fortare med en vanlig snöbjörn om än något jobbigare. Möjligen med snöslunga till men det är ju inget under av terrängfordon om du inte har en 4wd så för dessa lösningar ger jag q(;^
p
Fast å andra sidan kanske du inte ska lyssna på en nästan bonde som är van vid riktiga grejjor[/I ]
En kompis hade en Stiga park med schaktblad, det var även snökedjor till. I mitt tycke helt värdelöst, det går fortare med en vanlig snöbjörn om än något jobbigare. Möjligen med snöslunga till men det är ju inget under av terrängfordon om du inte har en 4wd så för dessa lösningar ger jag q(;^
Fast å andra sidan kanske du inte ska lyssna på en nästan bonde som är van vid riktiga grejjor[/I ]
Jag vill ju inte köpa en Stiga för 14.000 och riskera att det är skräp 
Men att lägga ner 20' känns alldeles för mycket....
Har kollat på begagnat, men jag är så värdelös på motorer att jag tror inte jag skulle kunna fixa bristerna på dem
Men att lägga ner 20' känns alldeles för mycket....
Har kollat på begagnat, men jag är så värdelös på motorer att jag tror inte jag skulle kunna fixa bristerna på dem
Startar skiten så är den fräsch är min åsikt. En snöslunga slits ju knappt nåt heller gångtid på kanske 5 timmar/år? Byt olja och kolla/byt stiftet och fetta in alla nipplar så håller den säkert 10 år.
Bara att rycka o kolla allt så inget glappar och att reglagen funkar o du är ganska säker på att det inte är något junk, kolla sen också att brytpinnarna är brytpinnar och inte bultar, ser likadana ut men funktionen är allt annat än likadan.
Köp dock RÄTT olja jag i min villfarelse trodde billiga motoroljan var bra, ej bra sade min ÅF (av reservdelar) då kunde staken (ej den i byxan eller fönstret) komma ut genom blocket pga utebliven smörjning. Blev således pålurad någon finolja som säkert kommer göra susen när väl den sabla skiten går som den ska
Tex denna: http://www.blocket.se/gavleborg/Snoslunga_Honda_HS55_24981673.htm?ca=5&w=1&last=1 ser ju ut som ny :wow:
Jag personligen är lite skeptisk till stiga de har inte den dyra känslan tycker jag. Rätt ofta billiga smäcklösningar. Trots att svärfar jobbar där så är jag EJ övertygad.
Bara att rycka o kolla allt så inget glappar och att reglagen funkar o du är ganska säker på att det inte är något junk, kolla sen också att brytpinnarna är brytpinnar och inte bultar, ser likadana ut men funktionen är allt annat än likadan.
Köp dock RÄTT olja jag i min villfarelse trodde billiga motoroljan var bra, ej bra sade min ÅF (av reservdelar) då kunde staken (ej den i byxan eller fönstret) komma ut genom blocket pga utebliven smörjning. Blev således pålurad någon finolja som säkert kommer göra susen när väl den sabla skiten går som den ska
Tex denna: http://www.blocket.se/gavleborg/Snoslunga_Honda_HS55_24981673.htm?ca=5&w=1&last=1 ser ju ut som ny :wow:
Jag personligen är lite skeptisk till stiga de har inte den dyra känslan tycker jag. Rätt ofta billiga smäcklösningar. Trots att svärfar jobbar där så är jag EJ övertygad.
Redigerat:
Klicka här för att svara