Har tittat på att flertal klyvsågar och skulle vilja ha tips på en bra klyvsåg som har inbyggt stativ som gärna
ska gå att vika ihop för smidig transport(hjul på).? Någon som har något bra tips?
Vill helst inte lägga ut mer är 5-6000:-
tack på förhand
/
M

Klyvsåg? Gissar du menar bordssåg? Klyvsågar är liksom rätt stora pjäser som är för att just klyva virke på snickerier alternativt sågverk.

Sorry men gillar inte en del företags något missvissande benämningar.

Som info, detta är en klyvsåg
http://www.logosol.se/industrimaskiner/klyvsag/

/Kent

precis det är en bordssåg jag menar...boschen såg fin ut, finns det fler alternativ?

det finns inga "en" prisklass lägre än dessa. Vill helst inte ha ngt "budgetmärke" men sågen ska ju bara användas
till lite hemmabruk så det känns saftigt med femsiffriga belopp:(...
/
M

Den gröna Boschen och något tredjepartsstativ eller hembyggt stativ kanske kan duga?

Alternativen är ju diverse 10" bordssågar från Kina. Varje verktygslada har väl sitt eget märke, såsom Hercules på Bauhaus osv. De kostar någon tusenlapp men är säkert prisvärda (notera prisvärda, inte bra) om du inte kräver precision. Utan att ha testat en sådan såg så tippar jag på att man måste ta det lite försiktigt då de inte lär vara höjden av kraftpaket. Sådana kinasågar brukar säljas på Blocket (åtminstone i Skåne) för skitsummor. Förmodligen återspeglar andrahandsvärdet sågen prestanda ;(

Vändbar kap/ger/byggsåg 255 mm 1600 W på Jula föe ca 3000:-

trojlee skrev:
kan denna vara något att ha?
[länk]
själva arbetsbordet på den ser ju rätt smalt ut...finns det någon utdrags skena som gör den bredare om man tex skulle vilja kapa en skiva?
/
M
Det är denna Mattiasp menar....ja... det går att bredda bordet för sågning av skivor.

är det "fullgod" presision på den då?Hur grovt klarar den av att klyva?
/
M
:)

Ta upp en google sida och skriv så här:
Bosch pts 10 site:byggahus.se

vart köper jag en pts 10 till bästa pris?(nätet)
/
M

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.