Fnularn
Fnularn: Hiltis ATC funkar klockrent!d^_^b Har nog räddat många handleder!
2 svar · 949 läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Det kommer helt an på hur hur intresserade de själva är av grejorna. Har varit runt i ett flertal butiker som säljer Festool, och är i princip alltid själv först med nyheterna. Hur roligt blir det? Sen dyker det ju upp saker i affären ibland som man inte hört talas om, men det har sällan personalen heller då. Antar att det varit någon TTS-säljare där och hjälpt dem med
14 svar · 1,6k läst
M
MMR: Någon som har ett tips på ett bra hölster till Bosch's "stora" "lilla" dragare? Gärna med clipsfäste i metall så och inte med bältesögla även om allt är av intresse.
0 svar · 1,8k läst
R
robsarve: mattias har helt rätt nylon är en polyamid. måste varit trött igår. limtipset är dock rätt. kloroform låter intressant...
7 svar · 8,3k läst
S
stefand: Nån som vet nåt ställe som hyr ut mattstripper till privatpersoner i Uppsala? Helst utan att jag blir ruinerad på köpet? Kollade på Cramo och dom ska ha nästan 600 per dygn. Vet iofs inte heller om de hyr ut till privatpersoner, men till det priset så känns det nästan som om det kvittar.
0 svar · 2,5k läst
J
JanneL: Helt OK. Måste erkänna (fast det tar emot) att det var kul! :D Hade inte sett kopplingen. Tänk om man kunde få ändan ur vagnen och dra på en presenning själv.
7 svar · 9,8k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Tack:) Men som sagt så har jag inget liknande projekt i sikte, vara bara nyfiken på konstruktionen. Och jag har en elkedjesåg, maffigare saker än så känner jag mig inte riktigt redo för än, ska börja med att lära mig bemästra den;) Håller som bäst på att kolla upp de olika "slipa sågkedja"-trådarna.
5 svar · 2,0k läst
bax
bax: [citat] Eller om man släpar omkring på en snöskoter hela vintern och fyrhjuling hela sommaren, eller om man skjutsar skjutna älgar under älgjakten, eller om man har 15mil enkel till den stora byggmarknaden, eller om..... eller om..... Kåpa är bra att ha om man åker omkring på grusvägar under tjällossningstid eller om det är snömodd när man åker de 15 milen hem från byggmarknaden,
12 svar · 7,5k läst
HEPO
HEPO: Synd att du inte var lite snabbare. Igår gick en batteridriven hitachi skruvautomat wf4du för 300:-. Jag bjöd på den tidigare i veckan men tänkte gått in strax innan auktionen gick ut och höja men glömde det naturligtvis. Lånar tråden lite. Jag har en fein enpetare som jag tycker borde gå att konvertera till en automat. Jag skall sätta gips i snedtak och då känns det som att en
4 svar · 2,6k läst
H
Henrietta70: Nu, så har jag beställt kol från Elma i Stockholm. Det var postförskottet som vart det dyra, kolen sostade 20 kr st, allting 100 kr. Det var de som var snabbast på att svara - men även Industriboden kunde skaka fram dem. Tusen tack för tipsen!! /Henrietta
6 svar · 9,8k läst
R
reixbrix: [citat] Man é väl gift! :blushing: :D
18 svar · 5,5k läst
S
snyggsomfan: Bra råd, tackar :)
11 svar · 3,5k läst
snickarfrasse
snickarfrasse: Lagerbockar och kilremsdrift tror jag på sedan en 30 mm axel och sedan svarva distanser och låsringar på så vis kan man ju variera bred och antal klingor. Men det är klart ju fler klingor desto mer effekt på motorn.
3 svar · 2,3k läst
G
gifen: I slipmaskinsväg rekommenderar jag Dynabrade, lätta och smidiga och jävligt hållbara.
9 svar · 3,4k läst
nanowire
nanowire: [citat] Vi får i dock hoppas att ingen rapporterar just det bara... fast det är nog ingen risk att vi får veta om ifall någon skulle lyckas för dennes händer lär inte längre vara tangentbordskompatibla...
19 svar · 2,1k läst
I
importensketsig: Om du inte hittar i svensk affär så finns några alternativ här: http://www.fine-tools.com/winkel.htm
1 svar · 6,4k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: ppalm: en 16l tappar trycket snabbare än en 24 l. Men iaf, båda är mycket prisvärda och löser samma uppgifter galant.
11 svar · 8,9k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: [citat] Jo prescisionen har ju utvecklats samt motorbroms.Tänkte i huvudsak på dewalts radialarmsåg som verkar blivit en klassiker samt black o deckers större modeller av cirkelsågar.Dock ingen motorbroms på dem vilket genast för den att upplevas som antik.
6 svar · 2,0k läst
FredrikR
FredrikR: Jag inbillar mig att 'rakbandad' är vanligare, men jag kan mycket väl ha fel då jag är relativt ny inom området spikisar och dess tillbehör. Dock har det inte varit några problem att hitta 21gradig spik till de pistoler jag använt.
1 svar · 1,5k läst
P
P-G: ...och varför i i hela fridens namn i Miljö och hälsa?!:rolleyes::)
2 svar · 1,5k läst
J
jonteponken: Hej alla glada! Letar en såg som funkar bra även till lite snickerier och har fått ett tips på sågen som jag nämner i rubriken. Den finns (tillfälligt slut...) på Duab huset och ser ganska "rätt" ut men.. Någon som har klämt och kännt eller ännu bättre har en hemma? Eller någon som har bättre förslag?
0 svar · 2,0k läst
P-plats
P-plats: Närmsta järnhandel borde kunna hjälpa dig... ...om dom bara vill!? ;) Tyvärr har Teknikprodukter i Göteborg slutat hantera kontantkunder men det finns flera återförsäljare för deras produkter. Sen har vi ju Lundgrens i Sisjön som kan hjälpa dig... ...samt Momentum.
3 svar · 3,6k läst
P-plats
P-plats: Mekonomen brukar jag handla på ofta och senast fick jag lite rabatt på bromssskivor till en bora och det blev samma pris som Biltema!? Sen är det ibland billigare att köpa orginaldelar så man får hela tiden kolla upp vart man ska handla... Ett hett tips på delar till VAG i Sverige är verkligen http://www.autodelar.net . Nu handlar även jag i Tyskland men det är då delar man har svårt
4 svar · 11,8k läst
·
M
Micke184: [citat] Dessutom så fanns risken att man fick lim på "original" pinnarna och sedan fastnade i ihoptrycktläge - typ för alltid. Trots detta så måste jag säga att originalen känns gedignare - har dock använt originalmodellen och bara kännt på den "nya".
55 svar · 12,6k läst
·
prototypen
prototypen: Jag skulle satsa på en gammal hederlig zinkmaskin. Den heter zinkmaskin men jag har då gjort allt möjligt annat än zinkor i den. Är i princip en portalfräs och med en 15mm fräs tar du bort 28 mm i två vändor. Sätt en snörstump på fräsen så har du spån överallt annars än i spåret. Protte
31 svar · 12,7k läst
E
Eld: Det krävs nog helt kvistfritt virke för att det ska fungera bra. Hur ofta jobbar ni med det?
7 svar · 3,3k läst
O
ompalompa: Jag var där i tisdags och köpte en Porsche! En Siemens Porsche vattenkokare och på hyllkanten stod det 1690:- och när ja kom till kassan så kostade den 442,50:-. Det får man väl vara nöjd med? // Stefan
11 svar · 5,4k läst
MathiasS
MathiasS: En kopia behöver inte vara fel. Det svåra är att veta vad man får - bra eller anus.
4 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.