3 733 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Kompressorer.
Är det någon som har synpunkter på kvaliten på kompressorerna som Drift och Underhållsteknik säljer , Drift-Air ? . http://www.duabhuset.se
Verkstadskompressor DA CT 4/380/100 är jag lite sugen på,
Alternativet är http://www.jula.se/luftkompressor-b3800-b-125312
Eller förslag på bättre pjäser i den prisklassen ?
Verkstadskompressor DA CT 4/380/100 är jag lite sugen på,
Alternativet är http://www.jula.se/luftkompressor-b3800-b-125312
Eller förslag på bättre pjäser i den prisklassen ?
Vill ha skriver jag då...
jag har en enklare Biltemakompressor nu.... typ 50 liters tank, med fri luft på ca, 230 l/min,,, den räcker inte till det jag vill...
jag ämnar att bygga in fasta rörpå väggen...(Dubbelgarage) för att kunna sätta in en slang där jag befinner mig, eller ha flera slangar inkopplade... Då skulle denna passa mig utmärkt.....
Kvaliten på Duabs grejer är över medelkvalitet, på grejerna gäller priset, det vill säga, att man får det man betalar för.....
jag har en enklare Biltemakompressor nu.... typ 50 liters tank, med fri luft på ca, 230 l/min,,, den räcker inte till det jag vill...
jag ämnar att bygga in fasta rörpå väggen...(Dubbelgarage) för att kunna sätta in en slang där jag befinner mig, eller ha flera slangar inkopplade... Då skulle denna passa mig utmärkt.....
Kvaliten på Duabs grejer är över medelkvalitet, på grejerna gäller priset, det vill säga, att man får det man betalar för.....
Jag har samma plan som du, fasta rör/slangar med några anslutningspunkter, kompressorn ska stuvas undan och ljuddämpas.
Men nu har jag hittat en servad pjäs på 7,5 kw för 4000 på blocket..
Men det är bråttom, rätt vad det är så har jag köpt julklappar åt andra istället för åt mig själv..

Men nu har jag hittat en servad pjäs på 7,5 kw för 4000 på blocket..
Men det är bråttom, rätt vad det är så har jag köpt julklappar åt andra istället för åt mig själv..
Nu står den under bänken, röder å granner, det blev DA CT 4/380/100,
Den får räcka för mina behov, även om man alltid kan ha större,
Jag fick ställa den utan hjul för att få lite frigång under bänken, men den ska ändå stå där den står.
I morgon ska den byggas in med lite ljuddämpning, även om den inte lät så fasligt,
Min gamla enfasare lät ohyggligt mycket mer,
Jula fick öka sin omsättning lite , då jag slog till på 20m halvtums gummislang och en del snabbkopplingar.
Tanken var att dra någon rörledning till ett par ställen i garaget, men slang kändes enklare,
Den klamrade jag fast med vanlig kabelklammer
Mutterdragaren blev med ny slang och kompressor riktigt aggressiv.
Himla nöjd än så länge !
Den får räcka för mina behov, även om man alltid kan ha större,
Jag fick ställa den utan hjul för att få lite frigång under bänken, men den ska ändå stå där den står.
I morgon ska den byggas in med lite ljuddämpning, även om den inte lät så fasligt,
Min gamla enfasare lät ohyggligt mycket mer,
Jula fick öka sin omsättning lite , då jag slog till på 20m halvtums gummislang och en del snabbkopplingar.
Tanken var att dra någon rörledning till ett par ställen i garaget, men slang kändes enklare,
Den klamrade jag fast med vanlig kabelklammer
Mutterdragaren blev med ny slang och kompressor riktigt aggressiv.
Himla nöjd än så länge !
Produkter som diskuteras: "kabelklammer"
Kabelklammer 36 1MLE Rapid
Optimal fästning av lågvoltskablar
114 kr inkl moms
Läs mer
Har också haft en kompressor från duab
Men kör nu med en Atlas Copco BT5(45kw) istället. Har även en lite mindre Atlas Copco maskin när jag inte behöver 6500 liter i minuten 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden