Milkshaken
Vill ha skriver jag då...:)

jag har en enklare Biltemakompressor nu.... typ 50 liters tank, med fri luft på ca, 230 l/min,,, den räcker inte till det jag vill...

jag ämnar att bygga in fasta rörpå väggen...(Dubbelgarage) för att kunna sätta in en slang där jag befinner mig, eller ha flera slangar inkopplade... Då skulle denna passa mig utmärkt.....
Kvaliten på Duabs grejer är över medelkvalitet, på grejerna gäller priset, det vill säga, att man får det man betalar för.....

Jag har samma plan som du, fasta rör/slangar med några anslutningspunkter, kompressorn ska stuvas undan och ljuddämpas.
Men nu har jag hittat en servad pjäs på 7,5 kw för 4000 på blocket..
Men det är bråttom, rätt vad det är så har jag köpt julklappar åt andra istället för åt mig själv..
;)

Milkshaken
Oj, 4K. det var billigt det... begagnad såklart, finns det reservdelar till den så köp...

Kompressorhus bytt 2007, vad de nu menar med det, tanken besiktad till nov 2010,,
Himla sugen, får den bara plats under bänken så..

Lyft upp bänken! Du kan köpa en liten pall om det behövs! :)

Milkshaken
ja den ska du köpa, även om du inte har plats....:)

Jag har en sån DUAB-kompressor sedan ett par år tillbaka, ser ingen anleedning att avråda från köp, det räcker bra till det allra mesta.

Min erfarenhet av DUAB är att deras kompressorer och svetsar är väldigt prisvärda.

Jag har klickat på KÖP, så nu inväntar jag en drös med inlägg om vilken dynga Duab är :rolleyes:

Grattis till köpet!
Har själv kikat på den modellen och väntar bara på att slå till.
Antingen den eller kusinen med större motor och tank.

Återkom gärna med ett testrepotage!

Nu står den under bänken, röder å granner, det blev DA CT 4/380/100,
Den får räcka för mina behov, även om man alltid kan ha större,
Jag fick ställa den utan hjul för att få lite frigång under bänken, men den ska ändå stå där den står.
I morgon ska den byggas in med lite ljuddämpning, även om den inte lät så fasligt,
Min gamla enfasare lät ohyggligt mycket mer,
Jula fick öka sin omsättning lite , då jag slog till på 20m halvtums gummislang och en del snabbkopplingar.
Tanken var att dra någon rörledning till ett par ställen i garaget, men slang kändes enklare,
Den klamrade jag fast med vanlig kabelklammer
Mutterdragaren blev med ny slang och kompressor riktigt aggressiv.
Himla nöjd än så länge ! :)

Trevligt! Jag har själv samma storlek fast med Newco NG 4 blocket, också från Duab. Tippar på att skillnaden i prestanda är minimal. Du lär vara nöjd även om några år, det verkar vara en fin maskin!

Har också haft en kompressor från duab :) Men kör nu med en Atlas Copco BT5(45kw) istället. Har även en lite mindre Atlas Copco maskin när jag inte behöver 6500 liter i minuten :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.