phl
phl: Jo just det, det planerade rörde sig om trådlös fjärrstyrning av CTL26:an. Något jag hade på min gamla Kärcher-grovis. Det var kanon då jag hade sugaren under mitt arbetsbord. Tryckte bara igång den uppe på bordet med fjärren och slapp därmed att böja mig ner in under bordet. Planen finns kvar men jag har tyvärr inte haft tid nog att realisera det hela. Du får hålla till godo med
17 svar · 4,1k läst
H
Hajakz: Hejsan Nån som testade denna? Blev lite sugen, har kikat på Kregg förut men aldrig kommit till skott http://www.rutlands.co.uk/cgi-bin/psProdDet.cgi/DKPHG
0 svar · 1,5k läst
phl
phl: Goda idéer finns det som tur var gott om! Kommer inte ha tid att fixa gejdrarna innan jul så det finns tid att klura ytterligare. Klart är att jag behöver två 25mm stänger samt dubborr eller liknande. Skaplig pelarborrmaskin och maskinskruvstycke finnes.
23 svar · 8,1k läst
·
C
CarlMagnus: Jag har köpt den där på bauhaus ingen vidare bra vinkel tyvärr!
3 svar · 3,3k läst
Bloink
Bloink: Uppdaterar mitt inlägg. Har hittat tomma skummplast insatser på Wurth till ovan nämnda verktyg som förmodligen lätt går att modifiera för att passa vilken verktygsvagn som helst. Men jag antar att jag som privatperson inte får handla hos dom och vi använder inte oss av wurth på firman, så det går inte att ordna på så vis. Är det någon som sett något liknande i butik som
1 svar · 2,6k läst
vojma
vojma: power-tools-pro.co.uk. Observera att alla priser är exkl. moms. Du ska alltså lägga på 17.5%. Min frakt blev £44.
60 svar · 11,4k läst
E
Ergo: När jag valde min nuvarande kompressor så var ett av kriterierna att det skulle vara lätt att tappa ur oljan ur blocket. Därför blev det en med vertikal tank.
40 svar · 15,5k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Skottade nyligen ur en rejäl hög med spån uppblandat med flisor och bitar av brädor. Skickade det från ställningen i en tub av en dubbelvikt lättviktspresenning som jag tejpat till en slang. Det höll för det mesta, det var bara tejpen som ville ge sig. Tuben slutade i en stor europallback täckt med små takplåtar och med öppning bara för tuben. Tegelpannor på plåten. Det fungerade
11 svar · 2,3k läst
krijo1
krijo1: Du kan göra själv av trä, ganska vanligt när man figursågar med tunna blad. Då låter man helt enkelt träklossarna innesluta bladet.
2 svar · 5,1k läst
prototypen
prototypen: Ni behöver inte svara då jag hittade "felet". Det var en av tre inloppsventiler (den är 3-cylindrig) som hängt sig i öppet läge så vad 2 kolvar pumpade fram så läckte det tillbaka i den 3:e. Protte
1 svar · 6,4k läst
·
K
kirderf83: [citat] Fan också, vad kan det bero på Jag hade precis bestämt mig ju.. jaja, får väl bli makitas kit då, dom vit/svarta Är dom nått att ha? Har en 18v makita som komplement men den är bra tung och onödigt stor ibland
5 svar · 1,9k läst
pär h
pär h: Det frågades efter en bild på min tejpkrage. Då min gamla tejpkrage var sliten och dags att byta ut så passade jag på att göra att bildrepotage av hur man går till väga vid tillverkningen av en tejpkrage till Bosch GOF2000 (det är lustigt hur man mins jag fick för mig att jag hade tejpat den på fräs huset men den sitter självklart på foten för på huset sitter spindel-låsknappen i
14 svar · 3,3k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Nä, jag menade samma plastkloss med dammutsug för Abranet slippapper som phl refererade till.
10 svar · 4,8k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Man kan undra varför de bara har satt ett "mothåll" på plattans främre del. Det kan ju glappa i bakre delen med (jmfr tex med Festools sågar). Dock inbillar jag mig att det främre är det viktigaste om man bara skall ha ett.
8 svar · 2,2k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Om den hade namnet "Ferm" och såldes på Jula för mindre än halva priset skulle jag nog köpa den direkt ... ;) Gullig var ordet ... :D Men säkert användbar också vid en del speciella tillfällen. Som bosch universalsåg, PMF180 ("multimaster"), är.
6 svar · 1,3k läst
·
phl
phl: 1,8mm är en väldigt tunn klinga. Det kan ju definitivt påverka "stabiliteten" och tendensen till att vrida sig även om jag förutsätter att Mafell vet vad de pysslar med. Oavsett vad så är det ju bara att lämna den slöa klingan för slipning så blir den minst lika bra som när den var ny.
22 svar · 6,1k läst
Evil Presley
Evil Presley: [citat] Ja, det hade varit något... The King återuppstår och slår sig ner i Skåne! :)
80 svar · 13,4k läst
P
poba53: Mätte glappet mellan skena och adapterstyrning på mitt exemplar: 0.25mm Adaptern löper lätt utmed skenan eftersom det inte finns någon fjädrande del som tar ut detta glapp. Den liggande skruven som syns på bilden är centrumstiftet du tar loss och använder när du skall fräsa stora cirklar.
10 svar · 6,2k läst
J
jajnas: Tack för tipset :), ska kolla där
2 svar · 3,8k läst
Evil Presley
Evil Presley: Jag var ute hos Hilti och hämtade en SFC 14-A för någon dag sedan. Som noterat av flera andra så är det en balanserad och sett till sin litenhet en ganska stark maskin. Den är dessutom, liksom många tidigare dragare från Hilti, exakt och trevlig att arbeta med. Jag har inte hårdkört den men jag har i alla fall skruvat 10 meter plank ink. lockläkt och den drar i ganska många skruv (har
12 svar · 6,5k läst
M
MathiasFr: Jag har lagt in lite foton här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/160245-saenksag-operatoer-sagar-snett-foersta-100mm.html#12
7 svar · 3,8k läst
Masses
Masses: Har inte fått ngt positivt gehör från mek.firman då dom har för mkt att göra... Men jag såg på Verktygsbodens hemsida att dom håller 1dags Svetskurser ganska frekvent http://www.verktygsboden.se/V06/shop/showproducts.asp?numnow=1&id=1340 Funderar på att anmäla mig till en sådan i januari och det skulle varit riktigt kul om fler från "forat" hängde på. Kursen hålls i Borås trakten
15 svar · 7,6k läst
I
importensketsig: Kikade på ny TS75 igår, den har fortfarande den gamla typen av skenstyrning med metall mot metall som glidyta på ena sidan av skenans uppstickande del. Lustigt att ett problem dom tycker är stort nog för att lösa för TS55 inte är det för 75'an.
5 svar · 1,2k läst
·
T
tjaboo: [citat] För att inte tala om alla glada skratt som kan komma pga misstag.
23 svar · 4,5k läst
·
MathiasS
MathiasS: Micke: Självklart ska du låna någon av ferrarisarna. Amarace - låt mig inventera och återkomma.
24 svar · 6,0k läst
B
byggolle: Har den stora på jobbet dem är jätte tysta.
3 svar · 1,8k läst
A
alfamats: Sverull brukar ha bättre priser.Iallafall när man kommer som privatperson. Prova även KLV i Karlstad http://www.karlstadlindarverkstad.se/starten.html
7 svar · 1,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ok Linus, då e jag med... Själv handlar jag 1200 gips och skär till dem efter höjden men man kanske ska tänka om. Dammsugarmunstycket följde iaf med när jag köpte min Fein och den passar till min Festool Midi och suger faktiskt ganska bra upp det mesta tycker jag.
14 svar · 4,2k läst
I
IvarN: Jag håller på med att renovera en båt. Har bl a målat med gelcoat som i princip är tvåkomponents polyester med pigment. Det knepiga med gelcoaten är att den inte är nivellerande, den stelnar i den form som vanlig färg har när den lämnar penseln (dvs flyter ej ut). För att slipa detta snyggt så måste man således slipa ned hela ytan till nivå med botten på dalarna, vilket är
45 svar · 9,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.