snickarboden
snickarboden: corre>Det är standardmetoden på föregångaren, vilken jag har, GST 60 PE. Japp, de är outstanding. /K
9 svar · 2,5k läst
Lagavulin
Lagavulin: Undre länken var ju bra om man hade kunnat stumfoga. Nu såg det ut som ett mässbygge. Näää! Skulle nog bli snyggare med utrustning från http://www.kregtool.com/ Man kanske skulle handla? Någon som vet vad man ska ha? Paketlösning eller lösa prylar? L
17 svar · 3,4k läst
R
RtZ: Jag har kikat på grästrimmers och lite fastnat för en Honda UMS 425 med böjd rigg. Är detta en bra maskin, någon som har erfarenhet av denna? Skall använda den till lättare buskage med kirskål, vildhallon, etc.
0 svar · 1,4k läst
T
tidelipop: Tack för länken och hjälpen, nu är den beställd! :)
4 svar · 2,5k läst
Martin_B
Martin_B: Ja det där med lukten har jag också tänkt på. Väldigt viktigt att få bort så fort som möjligt, så det inte dränker bostaden med gammal olje/diesellukt. Kanske lika bra o hyra en nibbler o köra igenom skiten snabbt. Blir ju inte någon risk för gnistor heller.
28 svar · 5,4k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Istället för förlängare kör jag med best tools rullar, kostar ingenting jämfört med Festool och kan ställas i höjd utan problem. Har inte haft behov nog att köpa förlängaren, men jag körde utan den extra breddaren i början och det var hemskt irriterande att inte klara standardbredd. Har samma sits som du, har inte plats till mer. Så länge man har den situationen är CMSen
3 svar · 5,1k läst
End
End: Motorn lär du inte bränna sönder, i alla fall inte omedelbart. Men nog kan det förkorta dess livslängd. Nu vet jag inte hur det är med Bosch men de flesta andra tillverkare har som de andra redan påpekat någon typ av spärr men det är oftast lätt att "kringgå" då det brukar bestå av någon liten plaststift. Bara att avlägsna plastbiten.
5 svar · 1,3k läst
D
Daniel78: [citat] Jag undrar om inte Chinaski varit och tittat på släp redan, eftersom det är lite drygt 5 år sedan han skrev originalinlägget :)
15 svar · 25,2k läst
1457g
1457g: Jag kan svara här också, eftersom jag har ägt 10,8v maskiner från Bosch, AEG, Dewalt och Hitachi. Dewalt modellerna är bland dom större, men just DCD710S2 är väldig trevlig att använda. Delvis tack vare batteriet i botten som dessutom är ganska platt så maskinen står bra. Men även känslan i avtryckaren är grym, den är väldigt rapp. Som allround 10,8:a är dewalt dcd710s2 bäst
39 svar · 18,2k läst
·
O
OverAndOut: Som så många gånger sagts, ett bra stål kostar mellan 300 och 700. Det gör att fräsen inte är den stora kostnaden:-). Ett bra köp.
5 svar · 4,5k läst
J
Jonstorp: För den som inte vill utsätta sina klinga för vatten så fungerar rödsprit utmärkt. Täckte klingan med ett lager papper (skötlappar för att vara exakt) och spred ut ett par kapsyler rödsprit. Efter 5 minuter lossnade gucket lätt och gick att putsa bort med ett par drag med en gammal tandborste.
16 svar · 13,5k läst
B
BigGitt: [citat] Det påståendet håller jag med om.
22 svar · 9,2k läst
·
FredrikR
FredrikR: De vore nåt om man kunde få ha en sådan på sig på jobbet.. :)
13 svar · 20,6k läst
Bulldog
Bulldog: Det är bara att köra! Skenan som skall löpa i spåret har flera justeringspunkter så du kan ställa in precis så som du vill ha det. /Thomas
3 svar · 3,3k läst
I
importensketsig: Protte jo absolut, borde ha gjort så. Men jag hade fått en öl i näven när vi kom och frugan var med, barn .. rent praktiskt var det inte läge stoppa tillbaks familjen i bilen och hämta verktyg när det skulle fixas mat osv till efteråt.
8 svar · 1,3k läst
jac
jac: Jodå, den fungerar helt perfekt, klart över förväntan ivarjefall. Nu är det väl inte så många som är insatta men anledningen till phl's kommentar torde vara att bygget påbörjades med Daniel_N's hjälp för ganska jämt ett år sedan. Dessutom var det så att några av bitarna var tillpassade och fästa med några av mina Festool tvingar. Eftersom jag inte blev färdig att göra klart
22 svar · 7,3k läst
·
pär h
pär h: Tänkte inte på att lindab även säljer world wide Mvh Pär
9 svar · 2,2k läst
A
Andreas7506: Känns som att Würth vänder sig i första hand mot företagskunder. Jag var ensam i butiken, så när som på personen som betjänade mig och dom 5 som satt vid ett bord och fikade, känns inte som att dom förlorade jättemånga kunder på att jag var inne och klämde lite... Hade inte oavsett vilket inte köpt skruvdragarkittet för 10000kr, då hade jag nog valt nåt annat (sämre) för de
80 svar · 14,8k läst
J
J.B.: Livet har aldrig varit rättvist.
7 svar · 2,2k läst
21:an
21:an: [citat] Jag är komplett novis vad gäller handöverfräsar och har bara renoverat fönster för hand tidigare. Nu har jag ett hus från 1924 med originalbågar. Totalt är det 60 fönster, varav 40 fönster är av samma typ: 3-lufts (spröjsade) både på inner- och ytterbåge. Jag skall helrenovera samtliga under loppet av c:a 10 år tänkte jag - prima virke! När jag var klar med tre av de 40
11 svar · 7,9k läst
S
Snozzi: Denna sprängskissen från Miles som phl refererade till kanske kan vara rätt. http://www.mtmc.co.uk/Product.aspx?ProductID=42191&strParent=search&PPGR=0
3 svar · 5,7k läst
1457g
1457g: Det kan vara nästan vad som helst. Om kolen är slut eller kärvar i hållarna så kan ju kollektorn bli sönderbränd, det kan vara fel i fartreglaget m.m. Har du gott om tid så kan du ju plocka isär den och kolla över motorn och mäta om fartreglaget verkar fungera. Tveksamt om det är någon vits med att laga den om det inte är något busenkelt fel...
240 svar · 66,5k läst
·
phl
phl: Den där flistuggen gick inte av för hackor, gillar den oändliga strömmen av flis :)
14 svar · 2,5k läst
B
Bubblaren: Fintandadklinga gör en hel del. Sen en sak till som många missar. Sänk sågbordet så att klinga sticker ut med en 2-3 tänder bara eller ca 5mm då har du fler tänder i ingrepp samtidigt och får ett finare snitt.
11 svar · 1,9k läst
Locke
Locke: Nu har jag använt maskinen lite grann. Herre jösses! Slet ju i några dagar med ett hål ned till källaren i en 100 mm betongplatta. Den här pjäsen hade gjort jobbet på max en halvtimme om ens det. Har bilat lite tegelvägg nu också - maskinen gör det på tomgångsvarvet! :D Det jag gillar mest med maskinen (förutom att den tuggar sig igenom betong som om det vore maräng) är den
15 svar · 7,7k läst
J
jockedoh: Men Paslode har väl fortfarande bara produkter med NiCd batterier?
3 svar · 1,3k läst
Lightning
Lightning: Får väl tacka för inputs:) Det blev en sån här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152216097 med ett gäng Dronco skivor.Kändes faktiskt rätt hyfsad när jag klämde på den,dock ska man inte ha pyttesmå händer men för"normalhänta" funkar den.Sladdlängd 2.5m ,lite plastig men den kan man ju själv byta till en bättre om man så önskar.Lätt att justera sprängskyddet
18 svar · 3,6k läst
G
gaia: Vi har hydraulisk Balaagri, 7 ton. Klyver 50cm pannved. ca 45kbm per år i 8 år nu utan minsta haveri. Klarar stockdiameter som man orkar lyfta upp på klyven :). Finns en hylla som tillval men egentligen nödvändigt om man hanterar större stockar som ska klyvas i fler än 2 delar. Finns också en extra kniv som man lägger till i kors och kan klyva direkt i 4 delar men då ska veden vara
1 svar · 995 läst
T
Terzoula: Som rubriken lyder så undrar jag var man kan inhandla bra klingor till en Makita 2704 , det är 260mm klingor med 30mm centrumhål . Sitter en 24 tandare på , typ klyvklinga men jag ska såga ganska mycket ek , både bräder och skivor . Så nu skulle jag vilja ha lite tips och råd om inköpsställen , klingval mm :) Danne
0 svar · 1,6k läst
jac
jac: Det finns ju spärrhandtag som tar bits, kanske kan vara något? Wera har naturligtvis men det finns ju andra också: http://www.wera.de/catalog_de.html?L=1&file=/en/ratchets_the_wera_bit_ratchet.html Själv köpte jag ett vanligt litet spärrhandtag på Biltema eller Jula med bitshylsa som jag har dedicerat till bordssågen för klingbyte. Betydligt bättre än vanliga vinklade hex-nyklar
10 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.