God kväll!

Någon som vet hur man ser coolast ut på byggena när man ska skydda skallen?

Lagavulin ( i glaset) :):):):):)
 
Det skulle väl isf vara att använda den gamla bakelit-hjälmen.
Som tydligen saknar "bäst-före-datum" och därmed aldrig kan bli utdömd av arbetsmiljömupparna...

Ibland köper man in klättringshjälmar här uppe.
Motivet tror jag är att det blir lite bättre sikt uppåt utan skärmkanten.
 
Låter som en bra idé. Har slagit i skallen många gånger i ställningar när man haft vanlig keps på sig. Borde utvecklat sig till en riktig geniknöl nu. Kanske smällarna motverkar?

Lagavulin
 
Det finns även en typa av förklädda hjälmar som ser ut som kepsar.
Kanske kan vara något.
Googla "Stötskyddskeps Centurion Cool Cap" ca 300kr
 
Jag har en grym hjälm på jobbet som troligen inte är godkänd. Ser ut som gjord i trä men är någon typ av glasfiber. Kan vara amerikansk.
Annars har jänkarna något som ser ut som en "brandmanshjälm", inte 100 på att den är bra men den hade varit fräck att ha på "svenskt bygge".

http://www.tasco-safety.com/hhats/MSA-Skull-guard-hard-hats.html#475407
 
En sådan där byggkeps är riktigt fånig :)
 
den sista var cool..

Percy Nilsson som var inblandad i Malmö Redhawks hade en Cowboyhatt som är en skyddshjälm. Inköpt från Usa misstänker jag. Godkännd ? vet inte
 
ciia skrev:
Med denna blir du garanterat ensam om ;-)
[länk]
d^_^bd^_^bd^_^b
 
raveper skrev:
Detta is the shit nuförtiden..

[länk]

Ha, sådan hjälm hade Percy Nilsson när Malmö Arena byggdes...
 
De vore nåt om man kunde få ha en sådan på sig på jobbet.. :)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.