Ska han slipa gräsklipparkniven har han sannolikt större nytta av ett skruvstöd eller en rejäl arbetsbänk...

Jag skulle se till att han har skruvdragare, cirkel, sticksåg, multiverktyg/cutter först!

Pongu skrev:
Är det inte bättre att köpa något som kan användas till trädäcket? T ex skruvdragare eller cirkelsåg? Vad ser du själv att han kommer att ha slipen till?
Nu har "födelsedagsbarnet" redan inhandlat skruvdragare,kap/gersåg o sticksåg.Med detta o det han redan hade går det utmärkt att bygga ett trädäck. Iofs.inga proffsmaskiner men ett enkelt trädäck ska dom nog klara av hehe! En vinkelslip skulle åtminstonde jag inte klara mig utan o får han blodad tand på små projekt så kommer nog vinkelslipen till pass förr eller senare:)

Japp, det blir nog bra!
Ett bord till kap/gersågen är också användbart!
Min fru håller inte med, men man behöver två skruvdragare när man bygger altan! I alla fall om man ska försänka. Ockå bra med en tung och stark samt en lätt och som man kan jobba länge med.

Får väl tacka för inputs:) Det blev en sån här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152216097 med ett gäng Dronco skivor.Kändes faktiskt rätt hyfsad när jag klämde på den,dock ska man inte ha pyttesmå händer men för"normalhänta" funkar den.Sladdlängd 2.5m ,lite plastig men den kan man ju själv byta till en bättre om man så önskar.Lätt att justera sprängskyddet utan verktyg.Lite smart med nyckelförvaring i handtaget.Två års garanti.En sak är i alla fall helt värdelös,nämligen det som tillverkaren kallar "Live Tool Indicator"(en liten blå lampa som lyser när strömmen är på).Testade när jag kom hem att sätta i sladden,jo det lyste men SVAGT.Går att se inomhus men absolut inte utomhus,annat än i mörker då:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.