H
hydrolift: Köpte en sådan efter att ha läst här, men måste säga att den känns väldigt tattig. :( Även fast jag drar till gängorna rejält vill den ändra riktning gentemot borrmaskinen efter några centimeter nibblande. Sedan så gick det inte att fästa handtaget riktigt på ena gängningen - drar man åt nog så "kuggar" det över.
20 svar · 37,1k läst
B
Bubblaren: Oobum Sett en hel del jag med t.ex en skruvdragare där det runnit smält plast ur ventilationshålen. Fattar fortfarande inte att det går att överlasta en skruvdragare så hårt. Den gick fortfarande men var bortom all räddning.
62 svar · 11,0k läst
·
D
degas: En uppdatering för framtida referens: Självklart innehöll paketet laddaren 1820, bara så att ni vet. Jag mejlade och påpekade det. Förhoppningsvis ändrar de texten på sidan. Paketet kom idag. Nu blev jag plötsligt sugen på en GOP 250... :)
6 svar · 8,4k läst
N
Nils Ragnarsson: Lustigt att de har ett svenskt klingande son-namn på verktygen, är månne inspirerade från sina svenska konkurrenters produkter?
7 svar · 4,4k läst
M
magnu: Tackar för berömmet, Med min lilla bod, gäller det att optimera så att jag får in så mycket per volym. Det jag har tänkt ut är att det gäller att bara förvara i ett lager, dvs tätt, tätt mellan hyllorna. Det är svårt att få det stökigt om man bara har plats att lägga in ett lager. Jag började med att sätta hyllorna så tätt det gick utan gejdrar, men det blev svårt att få
4 svar · 7,7k läst
·
Masses
Masses: Shit va cool!!!
8 svar · 1,5k läst
T
trojlee: det är ju sant, men när jag höll i den så väcktes ha begäret då den nästan kändes som en 12v i tyngd:)....men som du säger så kanske jag ska stå fast vid 10.8:orna...
2 svar · 1,6k läst
Cricce
Cricce: Har oxå detta stativ och använt det ett fåltal gånger. Är precis som End skriver, helt ok bara man spänner fast det ordentligt.
4 svar · 2,0k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Nu hittade jag inlägget skrivet av pär h för knappt två år sedan... http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/125223-festool-hoestdrive.html#post914118
6 svar · 5,2k läst
·
joflopp
joflopp: Två trådar om Julas skruvautomat http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/102710-power-craft-skruvautomat-fran-jula.html http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/157080-skruvautomat-jula.html
1 svar · 5,1k läst
End
End: Det kan vara lite för hög ström då 48:orna är lite svårare att tända, så jag svetsar snabbare. Ibland lossnar de av sig själv hur lätt som helst och ibland måste man hacka ordentligt. Jag har inte kommit på orsaken, kanske vinkeln?
58 svar · 101,7k läst
M
MrWalker35: Jo, meningen var inte att spamma utan att jag tycke att frågan kom i fel forum, ber om ursäkt ifall det orsakat problem.
2 svar · 3,1k läst
End
End: Jag har T-loc, cirkelblad, slipsulorna och liknande går bra att stoppa in men inte med vanliga blad, typ denna: [bild]
11 svar · 4,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: :)Tack för hjälpen.
7 svar · 8,1k läst
1457g
1457g: Snyggt! Trevlig vagn det där. :) Även traktorn såg fin ut! Du ska inte ha pepita rutig botten som jag hade på mitt a-traktor flak då? ;)
12 svar · 9,8k läst
·
H
halvproffset: Använde Julas variant ovan till 30 talet staket stolpar borade ca 50 cm minst utan problem. Använde spettet då och då då det var rätt stenigt. Men säger borren är värd varje krona!
15 svar · 75,8k läst
M
MathiasFr: [citat] Jag är väldigt imponerad av dom. Till en början verkar de tunga och klumpiga men det är väldigt lätta att arbeta med och vad gäller vikt är det inte mycket tyngre än traditionella tvingar med samma presskraft. Enormt bra tvingar helt enkelt.
92 svar · 20,4k läst
·
phl
phl: Äger du en kompressor av skaplig storlek kan du fynda begagnader makiner på exempelvis Tradera. Har en Wurth med fina lager som jag inte gett många kronor för. Den är väldigt liten och smidig och har räddat mig många gånger!
6 svar · 3,2k läst
phl
phl: Det ligger något i det ni skriver om kabelareor. I USA och andra 110VAC-land finns det olika Plugit-kablar med olika area (och kontaktdon) för olika Festoolmaskiner. Dessa kablar är olika nycklade, dvs Plugitkontakterna i maskinerna finns med två olika nycklingar för att möjliggöra att köra med en tunnare och smidigar kablar till slipmaskinerna jämfört med exempelvis sänksågarna.
61 svar · 11,9k läst
1457g
1457g: Precis som mats skriver så är det ju bra att känna på dom först. Men annars så skulle jag välja boschen, jag tycker det är en trevligare maskin.
4 svar · 3,4k läst
J
jonskar: Den utan gummihandtaget finns att köpa i sverige, troligen också den med gummihandtaget. Får dock inte skriva vart men google finns ju alltid. Irwin har för övrigt också en bra svetstång som jag använder flitigt.
2 svar · 2,6k läst
mattiasp
mattiasp: Min är en RN 46-1, så det är alltså den modellen jag refererar till. Den modellen har en kombinationsavtryckare som fungerar både för "bump-fire" och "single shot" Bumpen fungerar bäst och single shot inte så bra.
14 svar · 3,1k läst
Lagavulin
Lagavulin: Är det inte vanligt med tryckluftsdrivna? L
3 svar · 1,2k läst
·
N
Nils Ragnarsson: Tack för tipsen, kört med med stålborstar, både vanlig och axial med koppmodel. Problemet är att lyktstolpen var billigt skräp som inte borde inhandlats från början. Färg och ytlig rost rök relativt snabbt, bara för att visa en massa dolda rosthål under. Stolpen ser ut som om den blivit pepprad med ett halvautomatiskt hagelgevär. Använde både Dremel med små roterande
3 svar · 3,3k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: har varit runt i butiker med arbetskläder och bara 1 av 3 hade hemma men inte i rätt storlek , blir att jaga vidare
3 svar · 2,4k läst
snickarboden
snickarboden: [citat] Varför tror ni jag varit så tyst ett tag? *S* Nej skämt åsido så in i... med saker att göra på jobb och annat så detta får vila ett tag. /K
12 svar · 7,2k läst
N
Nils Ragnarsson: Såg denna maskin nämnas i Nya gör det själv: http://www.verktygsproffsen.se/multimaster-/-supercut/aeg-bws12c-multicutter-m-vinkelhuvud http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/milwaukee/image/view/aeg-multiverktyg-utbytbara-huvud-67382 AEG BWS12C Multicutter 12 volts maskin med fyra utbytbara huvuden, skärhuvud, vinkelskruvhuvud, hammarhuvud och slagskruvhuvud. Någon som testat? Så den på
0 svar · 1,8k läst
A
arwid: Bumpar upp en gammal tråd Har en paslode dyckertpistol och behöver köpa nya gaspatroner, den lokala firman har gaspatroner till hitachi NT65 (med gult munstycke) så jag undrar om den gaspatronen fungerar med pasloden, har en från usa med beteckningen 902000 vilket verkar vara motsvarande europas IM65
6 svar · 3,8k läst
raveper
raveper: Ska du ändå renovera kanske det inte är svårt att ta bort dörrkarmen och få ut det utan att göra sönder det.
14 svar · 9,2k läst
Lagavulin
Lagavulin: Japp ute oxå. Dock enklare snickerier, typ uteplats etc. Skulle jag jobba med platta etc så hyr jag något bra. Men det är givetvis svårare att se i sommarsol. Med röda plastplattan går det bättre. Därför tänker jag prova med en mottagare. L
20 svar · 9,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.