Jag funderar på att skaffa verklig då det blir svårare och svårare att hyra då uthyrarna slutar med vedklyvar.
Gillar inte för billiga grejer (läs bilbuttericks) alla beprövade tips mottages tacksamt.
 
Vi har hydraulisk Balaagri, 7 ton. Klyver 50cm pannved. ca 45kbm per år i 8 år nu utan minsta haveri. Klarar stockdiameter som man orkar lyfta upp på klyven :).
Finns en hylla som tillval men egentligen nödvändigt om man hanterar större stockar som ska klyvas i fler än 2 delar. Finns också en extra kniv som man lägger till i kors och kan klyva direkt i 4 delar men då ska veden vara perfekt ... vresiga bitar bara fastnar så vi kör med enkel kniv - onödig köp, tycker jag.
Ställ frågan i bränsle tråden så får du fler svar, tror jag
gaia
 
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.