Det kan vara nästan vad som helst.
Om kolen är slut eller kärvar i hållarna så kan ju kollektorn bli sönderbränd, det kan vara fel i fartreglaget m.m.
Har du gott om tid så kan du ju plocka isär den och kolla över motorn och mäta om fartreglaget verkar fungera.
Tveksamt om det är någon vits med att laga den om det inte är något busenkelt fel...