14 824 läst ·
80 svar
15k läst
80 svar
Köptips: Ny skruvdragare.
Lågt eller inte med det är väldigt svårt att "klämma och känna" på nätet... Vissa saker är svårt att läsa sig till, exempelvis hur en maskin känns i just "min" hand.mattiasp skrev:
Jag brukar inte göra någon hemlighet i den aktuella butiken jag är i av att jag kommer gå runt i stan och kolla på olika maskiner inför ett kommande köp när jag tittar på tex skruvdragare eller vad det nu må vara och att jag därför vid detta besök endast tittar på vad de har att erbjuda och att ett köp idag ej är aktuellt.mattiasp skrev:
För övrigt har jag inget dåligt samvete över att ha känt och klämt på maskinerna i en fysisk butik även om köpet sedan sker via nätet från tex england, teknisk information osv inhämtar jag från nätet men man vill som bekant se sakerna live och känna på dem innan köp så man inte köper grisen i säcken och då går jag till en fysisk butik och tittar.
Medlem
· Västra götalands län
· 49 inlägg
Jag har absolut inget emot att man beställer prylarna där de är billigast. Det jag vänder mig emot är att man utnyttjar handlarnas personal, vilket är en kostnad för dem och att de har prylar att klämma på, vilket binder kapital, vilket i sin tur kostar pengar för handlaren. Att man då beställer någon annanstans hos en handlare som inte har de kostnaderna är inte riktigt fair play. Om man har ett behov av att klämma på maskiner och fråga handlare skall man rimligen betala för det. Jag har inget sånt behov. All info om hur tjocka handtagen och hur balansen är osv finns på nätet. Att prata med handlare som vet mindre än en själv är bortkastad tid.
Medlem
· Västra götalands län
· 49 inlägg
Känns som att Würth vänder sig i första hand mot företagskunder. Jag var ensam i butiken, så när som på personen som betjänade mig och dom 5 som satt vid ett bord och fikade, känns inte som att dom förlorade jättemånga kunder på att jag var inne och klämde lite...
Hade inte oavsett vilket inte köpt skruvdragarkittet för 10000kr, då hade jag nog valt nåt annat (sämre) för de 4000 som jag nu får ge...
Generellt så håller jag dock med dig och försöker faktiskt i största utsträckning köpa saker i butik, om inte annat för att det är lättare om något krånglar...
//Andreas
Hade inte oavsett vilket inte köpt skruvdragarkittet för 10000kr, då hade jag nog valt nåt annat (sämre) för de 4000 som jag nu får ge...
Generellt så håller jag dock med dig och försöker faktiskt i största utsträckning köpa saker i butik, om inte annat för att det är lättare om något krånglar...
//Andreas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden